Przejdź do komentarzyMówiono mi
Tekst 82 z 93 ze zbioru: Wiersze różne
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2016-08-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3668

Mówiono mi*


Czas nie nadszedł

i ciężko tłumaczyć,

że nasza epoka

nie zakończy się

wynalezieniem koła.


I że tłuste włosy

niewiele wspólnego

mają z olejem

w głowie.


Mówiono mi, że wiersze

powinny być dojrzałe

nad wyraz,

ale nie wiem,

nad który.


* Autorką tego wiersza jest moja siedemnastoletnia wnuczka Luiza Janko, która wyraziła zgodę na jego publikację.



  Spis treści zbioru
Komentarze (22)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Czytelniczka jest pełna uznania dla autorki - Luizy, mądrej, wnikliwej nad wyraz.
avatar
Janko, wiesz, że rzadko komentuję białe wiersze.
Ten... pogratuluj wnuczce.
Zwłaszcza za ostatnią strofę.
avatar
Przyznam, że chciałabym umieć tak pisać.Twoja wnuczka Janko ma talent.
avatar
To są raczej sentencje.Na wiersze pewnie przyjdzie czas,po dziadku.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze, również anettuli. Byłbym wdzięczny, gdybyś, anettulo, ujawniła swoje wątpliwości i zastrzeżenia, by nie zrażać młodej i wyjątkowo wrażliwej dziewczyny.
Cieszyłbym się również, gdybym przeczytał uzasadnienie obniżenia oceny za poprawność językową przez inną komentatorkę.
avatar
Poprawność językowa, to również wrażenie słuchowe przynależne do danej konstrukcji, poza tym, czyż możemy żądać od czytelnika
by ten podał wynik na jaki oczekujemy, wyłącznie?
Młoda dama, kiedyś będzie wdzięczna, że po pierwszym wierszu, nie posadzono jej na pięciogwiazdkowy tron.
Z serdeczną sympatią, i trzymam kciuki.
avatar
Janko, gratuluję Twojej wnuczce naprawdę świetnego wiersza. Ma dziewczyna talent, niech pisze jak najwięcej. A może dałaby się namówić na założenie konta na Publixo? Miło będzie poczytać coś więcej. Pozdrawiam. :)
avatar
"Bielszy odcień bieli", ostatnia strofa...Brawo!
Zamiatam kapeluszem - wybrednego kocura :)
avatar
W imieniu Luizy dziękuję za komentarze, która jest tak onieśmielona, że chyba sama nie potrafi podziękować.
avatar
Każdy muzyk,pisarz,czy poeta,jest wrażliwy,nawet nadwrażliwy,i dlatego krytyka konstruktywna może nie być postrzegana chwilowo jako zbawienna.Ale każdy także jest zdany na kogoś wyżej,na mentora,nauczyciela-kogokolwiek.Gdyby tak nie było,nikt nie rozwinąłby skrzydeł,bo kto chce latać jak kura?
Przede wszystkim wiersz" nosi tytuł "Mówiono mi",więc jest to sentencja.Tu poetka nie odnosi się do spraw iście natchnieniem,jak to w poezji bywa,ale uważa,że to,co jej mówiono może przelać na papier.
avatar
No i zastanawia się nad sensem,a tłuste włosy już w ogóle nie brzmią poetycznie,nawet patetycznie.
avatar
Anettulo, pozwól, że nie odniosę się do Twoich dyrdymałek.
avatar
Świetnie janko,skoro to są dyrdymałki,to ja nie chciałabym uczyć Twojej wnuczki,ponieważ idąc Twoim śladem nic nie osiągnie,chyba tylko poprzez koneksje rodzinne,bo śmiem twierdzić,ze to piękne imię nie pomoże jej również w karierze.
avatar
Sentencja – aforyzm, maksyma, krótka, zwykle jednozdaniowa wypowiedź (prozaiczna lub rymowana), wyrażająca ogólną prawdę, mądrość dotyczącą życia człowieka. Myśl filozoficzna, etyczna zawierająca pewną zasadę postępowania.
źródło wikipedia,bo znam takich jak Ty.
avatar
Ty janko nie potrafisz poza dostrzeganiem literówek,przecinków i poprawiania zdań niczego w zasadzie uzasadnić-wypowiem się filozoficznie,ponieważ czytam Twoje wypowiedzi na tym forum.O ile doceniam wysiłek,bo wiem,ile pracy trzeba w niego włożyć,a ja jestem totalnym leniem,to nie widzę twórczości w Twoich uzasadnieniach.
avatar
Wybacz, Anettulo, ale Twoje sentencje filozoficzne mnie nie interesują i raczej zajmij się swoimi umiejętnościami i wiedzą, a nie moimi.
avatar
Konkluzja.
Pochwały dla protegowanej, albo pożoga dla czytelnika, który miałby odwagę mieć uwagę dla "fenomenalnej` produkcji- wierszyka. Sam obiektywizm nie jest wskazany.
Dobre sobie.
avatar
Czy nie można mieć swojego zdania? Oczywiście należy je w stosowny sposób wyrazić. Dlaczego od razu minusy, tego nie pojmuję!
avatar
Zręcznie, dowcipnie, świeżo.
Czytelnicy są bardzo różni, nie każdy zna się na dowcipie czy ironii. Mnie ten wiersz rozśmieszył.
Co do tytułu: "Mówiono mi" zwróciło moją uwagę. Pasuje także do tekstu. I nie zgadzam się, że musi to być zaraz sentencja.
Co do ocen: dajemy według własnego poczucia i raczej nie porównujemy do mistrzów, bo wtedy nikt nie mógłby się cieszyć pięcioma gwiazdkami.
avatar
A mnie mówiono,że z krytyką można się zgadzać lub nie,tylko należy mieć rację,no i tu lily się wysypała,jak gruszka z wierzby,ponieważ napisała,że nie musi to być sentencja,więc jest i ona to wie.Ale towarzystwo wzajemnej adoracji nadal adoruje gołosłowia.
avatar
Dla mnie ostatnia zwrotka(sentencja) jest dobra.
Mogę napisać,ze mówiono mi,że
Olej w głowie
głupiemu nic dobrego
nie przyniesie
dobre?:))
i czekam na oceny jw.bezbłędne i znakomite:P
strach się śmiać
gdzie wieje wiatr w oczy
czekam,to też sentencja:)
avatar
Skoro poeta dziadek,
wnuczki po nim spadek
oczywisty jak to złoto czysty.
© 2010-2016 by Creative Media
×