Przejdź do komentarzyO wyklętym
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2016-09-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3355

O wyklętym


Pryszczaty Franek z wioski Falenty

w swojej młodości nie bywał święty.

Wciąż grabił i napadał

na gminę, na sąsiada,

dlatego teraz został wyklętym

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nareszcie słowo wyklęty wróciło do swojego pierwszego znaczenia. Jak zwykle ciekawy obrazek moralistyczno-obyczajowy!
avatar
Widzę, że istnieje obawa przed komentowaniem. Nie dziwię się, gdyż polityczna rzeczywistość to uzasadnia. Śpieszę więc z informacją, że jako kilkuletni chłopiec obserwowałem obawę rodziny i sąsiadów, czy przypadkiem tej nocy nie zjawi się tzw. banda K. i nie ograbi lub też nie spali zabudowań. Pamiętam też, jak w roku 1952 mieszkańcy mojej wioski, a szczególnie ci mieszkający poza wioską pod lasem jak moja rodzina, odetchnęli, gdy na jednym z dzisiejszych wyklętych wykonany został wyrok śmierci, a drugi, brat tamtego, zginął podczas napadu na posterunek milicji. Przypominam, był to rok 1952, a więc miałem wtedy 6 lat i co nieco pozostało w mojej pamięci.
Proszę się więc nie dziwić, że tak właśnie oceniam dzisiejszych "bohaterów".
avatar
Odnoszę wrażenie, że właśnie tacy "bohaterzy" niektórym się marzą. Limeryk oczywiście świetny. Pozdrawiam.
avatar
No tak - oczywiście musiałem zapomnieć o ocenach. ;)
avatar
"Wyklętych powstań, ludu Ziemi..."
© 2010-2016 by Creative Media
×