Przejdź do komentarzyObywatele RP
Tekst 130 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-12-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2319

Kija kija bo nie zdzierze

Przegnać pognać

W kosmos wysłać

Lub wysadzić ich w powietrze


Kpina z prawa kpina z ludzi

Z zasad norm

Kto tą bandę tak

Podjudził


Kto zapłacił

Klepki poprzestawiał

Dobro złem podmienił

W głowach ferment zasiał


  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
W myśl przepisów art. 119. § 1. polskiego Kodeksu karnego: „Kto stosuje przemoc lub groźbę bezprawną wobec grupy osób lub poszczególnej osoby z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, politycznej, wyznaniowej lub z powodu jej bezwyznaniowości, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat5.”
avatar
Bardziej na miejscu jest art.256 k.k.
Leo
avatar
To szczególny poeta wizjoner. Objąć go trzeba specjalną troską.
avatar
Chyba nie popieracie tej akcji ?
Wierzę że nie macie aż tyle tupetu by zakłócać czyjąś uroczystość ?
Nie wierzę by poeta (ewentualnie pretendent do tego miana ) mógł jawnie identyfikować się ze skrajnym łajdactwem .
avatar
Rzeczywiście nie toleruję łajdactwa wszelkiej maści.
avatar
Całkowicie się zgadzam -nie toleruję łajdactwa i zawłaszczania przestrzeni publicznej.
Manifestacja Obywateli była zgłoszona i legalna. O ile się nie mylę, kolejna manifestacja "miesięcznicy smoleńskiej" nie była zgłoszona, więc nielegalna. Jeżeli jednak była, proszę wyprowadzić mnie z błędu.
avatar
Panie Hardy - wiadomo jaki cel mieli ci ludzie .
Sprawy formalne to kwestia innej natury. mogą być wykorzystywane w podły sposób.
Sama miesięcznica jest cykliczna i jako tako nikt jej nie organizuje i nie zgłasza - jest ,,niepisana" .
Przychodzą ludzie zapalić znicze i wszystko.
O czym dobrze wie niejaka Waltz - ale od niej nie należy oczekiwać dobrej woli - bo były poważne przekręty z kamienicami a ona jest umaczana .
avatar
I rozliczana przez obecną władzę .
avatar
Znaczy - miesięcznica organizowana przez PiS była nielegalna i świadomie zakłóciła legalną manifestację "Obywateli".
Chyba że ktoś uważa, że ten kto rządzi, może świadomie łamać prawo. Ale to jest prawo kaduka lub inaczej "prawo pięści", ale nie przestrzeganie prawa i zasad ustroju demokratycznego.
avatar
Najgorsze jest przestępstwo czynione w zgodzie z literą prawa.
avatar
To tak. Najświeższych przykładów mamy aż nadto - nocne uchwalanie ustaw w Sejmie, blokowanie głosów i uwag opozycji w komisjach sejmowych. Nie mówię o najważniejszym - sparaliżowanie jednej z trzech władz w trójpodziale władz - Trybunału Konstytucyjnego. Władzy, która musi być całkowicie niezależna od pierwszych dwóch, aby kontrolować właśnie przestrzegania prawa i stoi jednocześnie na straży przestrzegania Konstytucji i praw obywatelskich. Od paraliżu trzeciej władzy zaczyna się przechodzenie z ustroju demokratycznego do autorytarnego. Vide - Austria w latach 30. XX wieku.
avatar
Wymienione przypadki - były domeną PO-PSL .
PiS wychodził na frajerów - więc sięgnął po te same mechanizmy. Mamy chorą sytuację prawną .
Dla mnie liczą się intencje .
Ja to rozumiem jako walkę z post-komuną przestępcami i wszelakimi mafiami. Tak widzę .
A trzeba przyznać że sytuacja normalnieje i rosną obawy przed rozliczeniem .
Toczy się walka w której staram się trzymać stronę Polski.
avatar
Ale o co chodzi?
avatar
A można się ŚMIAĆ?Bo np.ja się śmieję z długości spódnic,z szerokości niegeograficznej spodni,z min,z kawałów o nauczycielach,policjantach,księżach etc,i z wielu rzeczy,nawet z siekiery w głowie.
avatar
Nie tyle kija, kija tutaj nad nieśmiertelną Wisłą potrzebujemy, a SZKOŁY!

NARESZCIE LEPSZEJ I MĄDRZEJSZEJ OŚWIATY I WYCHOWANIA!!!
© 2010-2016 by Creative Media
×