Przejdź do komentarzy14 LUTY
Tekst 38 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-02-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2011

Muza zimowym spowija szronem

okna nie błogosławione.

I zanim oczy twe zgasną,

jak świece,nie zasnę.


Ciężar zimowej śnieżycy

mrozem północy skrzeczy.

Jak kaczki przycupnięte,

w zimowym poranku zmarznięte


I pani zima płacze,

dlaczego nic nie znaczy

wobec uczucia miłości,

co w sercach wszystkich dziś gości.



  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Nie błogosławione", w dawnej pisowni pisało się rozdzielnie. Bo nie (po)błogosławione przez kogo, co?
Wiersz super, Anettulo miła :-)))

:-)))
avatar
Czuję się jedynie kompetentny do stwierdzenia braku jednej kropki, chyba na końcu zdania, w drugim wersie. Wiersz bardzo zgrabny,ma dyskretny, skromny wdzięk. Moje oceny, może bez należytej kompetencji,ale ośmielę się, aby było większością głosów, za befamą.
avatar
Nie kojarzą mi się dobrze... "gasnące oczy". To jakby koniec, a przecież nawet zmarznięta miłość potrafi się ogrzać.
Przydałoby się trochę chuchnąć w wersy poezją, bo 14 luty, to świetna okazja, a wtedy można podkręcić klimat i te kaczki uwolnić z lodu hihi :)
Pozdrawiam.
avatar
Właśnie befano,ja chyba jestem z innej epoki.
avatar
Dlaczego bez kompetencji?
avatar
Trzeba kogoś mieć do ogrzewania.
avatar
Miał to być wiersz walentynkowy, a wyszedł piękny wiersz o miłości i o zimie.
Drobne potknięcia poprawnościowe. "Nie błogosławione" nie tylko kiedyś, ale i obecnie należy pisać łącznie, ewentualnie między te dwa słowa wstawić "są". Brakuje spacji po przecinku oraz kropki po drugiej strofie.
avatar
O ile wiem to 14 lutego. bo luty jest tylko jeden :)
avatar
Chyba lutego,dziękuję wszystkim za komentarze,warto się poprawiać,chociaż niektórzy chyba nigdy tak nie uważają.Czasem wydaje się,że czym gorzej-tym lepiej.
avatar
Rzeczywiście, nie zwróciłem na to uwagi. Powinno być 14 lutego, ale nie dlatego, że luty jest jeden, tylko taka jest odmiana w dopełniaczu.
avatar
anettulo, wiersz z zeszłego roku, to już niedługo 14. 02. 2018 r. Czas płynie, my z nim.
Eh, życie. Bajka.
avatar
no tak bejczko,już niedługo 14:-)
© 2010-2016 by Creative Media
×