Przejdź do komentarzyRecepta na silne i bezpieczne państwo polskie
Tekst 12 z 13 ze zbioru: Głos Legionów
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-07-22
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2193

Ponieważ jedynymi argumentami merytorycznymi przeciwko mojej totalnej krytyce dobrej zmiany są nazwiska kojarzone z obozem Platformy Obywatelskiej, przedstawiam swoją wizję państwa i światopogląd zawarty w nazwiskach. Oto mój rząd, koretka izby wyższej i relacji na linii państwo - Kościół:


Komisja do spraw relacji z Kościołem:


profesor Jan Hartman – absolwent KUL

profesor Tadeusz Bartoś – absolwent papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie

profesor Joanna Senyszyn – profesor nauk ekonomicznych



Skład urzędu rady ministrów:


minister obrony narodowej:

generał broni Mirosław Różański


minister spraw wewnętrznych i administracji

Jerzy Dziewulski, antyterrorysta


minister spraw zagranicznych

Włodzimierz Cimoszewicz


minister kultury i sztuki

Krystyna Janda


wicepremier i minister finansów

doktor habilitowany nauk prawnych Robert Andrzej Gwiazdowski, ekspert w dziedzinie podatków


wicepremier i minister gospodarki

profesor Leszek Balcerowicz


prezes rady ministrów

Tomasz Siemoniak, menedżer




minister zdrowia

Jerzy Owsiak, umiejętność pozyskiwania i rozdziału środków,

ew. konkurs menedżerski



minister rodziny, pracy i polityki społecznej

Andrzej Celiński, polityk lewicowy, socjolog



minister rolnictwa i rozwoju wsi

profesor nauk ekonomicznych Katarzyna Duczkowska-Małysz


minister sprawiedliwości

doktor habilitowany nauk prawnych Zbigniew Ćwiąkalski


minister edukacji narodowej

profesor Magdalena Środa, pełnomocnik rządu do spraw równego statusu kobiet i mężczyzn



Reforma izby wyższej.


Do senatu wchodzą byli premierzy, prezydenci i przewodniczący składu trybunału konstytucyjnego. Automatycznie senat staje się izbą honoru.



Komisja do spraw tolerancji i kultury obyczajowej


Janusz Palikot

Tomasz Terlikowski

ks. profesor Dariusz Oko

Kazimiera Szczuka

profesor Krystyna Pawłowicz

Jerzy Urban


i nie mówcie, że czegoś się nie da!



  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dodam, że w takim rządzie chciałbym być rzecznikiem prasowym, czego z pokory nie ująłem w tekście.
avatar
Skład zupełnie przyzwoity. Ewentualnie przydałby się minister do spraw gwiezdnych wojen. Antoni pasuje idealnie. Popieram Cię jako rzecznika i nie oczekuję żadnych profitów.
avatar
Ciekawie by było. Zastanawiam się tylko, czy członkowie komisji do spraw tolerancji i kultury obyczajowej nie pozabijali się wzajemnie. Z drugiej strony transmisje z ich prac można by puszczać jako program rozrywkowy. ;)
avatar
Ubawiłem się komentarzem Arsene. Balcerowicz, Różański, Siemoniak, Janda itd. lewicowcami? To by się zdziwili :)

Wracając do treści - oprócz Siemoniaka (nie na premiera) i Owsiaka (nie zgodziłby się) skład całkiem całkiem. Na pewno na miarę potrzeb Polski i jej cywilizacyjnego rozwoju. Nie, jak teraz, wstecznictwa cywilizacyjnego.

Senat i jego skład - do przemyśleń.
avatar
Arsene nie każe nam zamykać naszych mord zdradzieckich. Nie zakazuje nam ich wycierania. Nie nazywa nas kanaliami i nie oskarża o największe zbrodnie tego świata. On jedynie niedowidzi, on jedynie nie doczytał. On jedynie się nie pochyla.

Nie trudno nie zauważyć, że na czele URM-u, postawiłem dwóch prawicowych katów w randze wicepremierów. Na czele MON-u postawiłem prawicowego kata w randze generała. Oznacza to, że bezpieczeństwo państwa, gospodarkę i ekonomię oddałem prawicy. Natomiast politykę społeczną, edukację i sprawy zagraniczne, faktycznie oddałem lewicy. Zatem jest to rząd sprzyjający zasobności portfeli aktywnej części społeczeństwa, a zarazem broniący interesu części pasywnej. Głoszący na zewnątrz idee lewicowego pragmatyzmu.

Oczywiście Owsiak nie zgodziłby się na splamienie swojego nazwiska udziałem w politycznym bagnie, ale wymieniłem go z powodu wyjątkowej zdolności w pozyskiwaniu środków i sprawności organizacyjnej tak wielkiej, że pisowska zmiana mimo stawania na głowie, nie jest w stanie znaleźć błędów, uchybień w jego działalności.

Siemoniak pojawił się na stanowisku premiera, ponieważ biorąc pod uwagę nazwiska Balcerowicza i Gwiazdowskiego w randze wicepremierów, silny prezes rady ministrów, byłby przeszkodą w tym rządzie. Tutaj potrzebny jest raczej wyważony i powściągliwy administrator i negocjator na linii Balcerowicz-Gwiazdowski.

Co do senatu, to w polskiej ordynacji jego skład odzwierciedla skład izby niższej, co czyni pozbawionym sensu istnienie izby dumania. Jeśli senat koniecznie musi być i stać nas na utrzymywanie tego tworu, to zasiadać w nim powinni wytrawni i z bogatą przeszłością politycy wszystkich opcji, konstytucjonaliści, wybitni prawnicy. Zaproponowałem premierów i prezydentów, ponieważ w ich nazwiskach zawsze w pewnym okresie
avatar
Ja tu nie widzę żadnej lewicy, za to całe stada liberałów. A już Dziewulski to był dobry jeśli chodziło o szturm na autobus PKS w Staszowie, ale już nie jeśli o coś poważniejszego. Janda? To chyba na zasadzie takiej jak Hela Rokoko w kolejce po wina proste beształa współkolejkowiczów: "kultury trochę, ty chamie w mordę jebany!". Pani Środa zamiast równości wolałaby chyba raczej forować kobiety. Zaś dla Balcerowicza trzeba by utworzyć resort od rozbiórek i wyburzeń. No i ten obrażalski Cimoszewicz jako minister od dyplomacji? - to bardzo świeże, nowatorskie, ale chyba dalekie od skuteczności. No dobra, a gdzie tu prawica?
avatar
"No dobra, a gdzie tu prawica?"

No dobra, nie będę się spierał. W moim rządzie są same lewaki i liberały, oraz nafochany Cimoszewicz. Prawica jest za to w komisji do spraw tolerancji i kultury obyczajowej. Przynajmniej te trzy nazwiska. Może być?
avatar
Jak ten lek na mokry i suchy kaszel, czyli leczenie sraczki sraczką, a zatwardzenia zatwardzeniem. Wciąż tymi samymi pigułami.
Tekst w sam raz na 1 kwietnia roku obojętnego.
avatar
Befana, jesteś obrzydliwa. Jak nie grzybica, to sraczka, twardy stolec, kaszel suchy i mokry, wymioty. Czuć jakimś domem starców, przytułkiem czy inną oazą sedna człowieczeństwa.

Też mam pewne skrzywienie, ale powściągam się od operowania moim ciągiem: penis, pupa, japa, pipa.
avatar
A to się Legionek zasiarczył, popluł, zapocił, utatał ;-))) Niby taki mądry a sprawia wrażenie, jakby wyrwano mu ostatni neuron i zamiast mózgu pozostawiono samą celulozę ;-)))

Jaki tekst, taka sama odpowiedź. Możesz się obrazić, czy nawet zbanować, co zaakceptuję z rajską wprost rozkoszą ;-)))

Pamiętaj, skromna b_d_c (prawie) nie myli się nigdy, za co płaci swoim spokojem.
avatar
dokończę:"Zaproponowałem premierów i prezydentów, ponieważ w ich nazwiskach zawsze w pewnym okresie" -
darzone były zaufaniem społecznym i wypełniali oni wolę suwerena, a przynajmniej jego części. Jeśli nie stanęli przed TS z racji popełnionych błędów, mogliby zasiąść w senacie. Nie ma czegoś takiego nigdzie, a jestem przekonany, że tak skonstruowany senat łagodziłby obyczaje, ponieważ zasiadaliby w nim wyłącznie ludzie spełnieni, mogący spojrzeć na rzeczywistość z dystansem, pozbawieni emocji i zdolni do pragmatycznego myślenia z punktu widzenia państwa, a nie partii politycznych.
avatar
befana_di_campi:
8 min. temu (21:36)
"A to się Legionek zasiarczył, popluł, zapocił, utatał ;-))) Niby taki mądry a sprawia wrażenie, jakby wyrwano mu ostatni neuron i zamiast mózgu pozostawiono samą celulozę ;-)))"

Połechtało mnie sformułowanie: "niby taki mądry", bo w nim jest ukryta sugestia, że jestem mądry. A ja nie wiem czy jestem mądry, ponieważ wiem, że wszystko zależy od definicji. A skoro spełniam definicję Befany, to już nic do szczęścia mi nie potrzeba.

Oczywiście można równie dobrze wywieść z owego sformułowania, że jestem mądry na niby, czyli po prostu głupi. Ale z uzasadnienia Befany, wnoszę, że tylko sprawiam wrażenie głupiego, jakbym miał w mózgu celulozę zamiast neuronów.

W dodatku, na końcu jest mantra! Befana się nigdy nie myli i płaci za to swoim spokojem.

W tej mantrze tkwi sugestia, że powinienem zażądać zapłaty. To jest czysta prowokacja.

Ale ja się nie rozmieniam na drobne. Wystawiam rachunek generalny.
© 2010-2016 by Creative Media
×