Przejdź do komentarzyNiezływybór
Tekst 4 z 30 ze zbioru: Bajerrra!
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-10-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1742

NIEZŁY WYBÓR

Mój kolega  Zbyszek zwany Bongo, niedawno wyrwał się ze szponów caritasowskiego CIS – u, rozejrzał się za pracą i … Generalnie dla ludzi w jego wieku bez jakiś ciekawych kwalifikacji i protekcji są same gówniane prace. Za adekwatne pieniądze. Ale on nie tracił nadziei i był pełen optymizmu. Jak sam o sobie mówił: no i chuj, że wokół powodzie i wojny, ważne, że Bongo jest przystojny! Córka przebywająca w Irlandii postanowiła go ściągnąć do siebie i pomóc w znalezieniu pracy.

Zbyszek jest po rozwodzie. Rozmawia co prawda z byłą żoną, ale dużo lepiej dogaduje się z jej nowym mężem, o którym mówi per szwagier. Była żona wciąż jednak hoduje w sobie złość do Zbyszka. Kiedy więc córka oznajmiła jej, że ściąga ojca do siebie, w sposób dość bezpośredni wyraziła dezaprobatę dla tego projektu. Po co ci tam ten ojciec? Zbyszek  o rozmowie dowiedział się od córki.

Ta odpowiedziała matce tak:

Przypominam ci, że ojca to ty mi wybrałaś. I to jest jeden z twoich najlepszych wyborów.

Chyba każdy ojciec chciałby być w takiej chwili na miejscu Bonga. I poczuć to ciepełko rozlewające się w sercu.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dzieci są dużo bardziej obiektywne niż nie-dzieci.
avatar
Niezły wybór (patrz tytuł) - tutaj wybór "materiału" na ojca - to tzw. gra w ciemno.

Dlaczego?

Bo poznajemy ten "materiał" w fazie jego tkania, a na tym etapie o produkcie finalnym tyle jedynie wiadomo,

że ma piękny wzorek;

co z niego będzie za ojciec, wie tylko Bóg, a ten - wiadomo - na każdy zagadkowy temat milczy jak ten kamień.

Kobieta, wybierając sobie faceta na ojca dzieciom, NIE WYBIERA.

Robi to za nią ślepy Los.

Bogu dziękować, ogromna większość mężczyzn - i to od zawsze wszędzie na całym świecie - świetnie się w roli odpowiedzialnego kochającego taty sprawdza
© 2010-2016 by Creative Media
×