Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 29,1-6
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-02-25
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1347

`Potem Jakub ruszył z miejsca i poszedł do ziemi ludów Wschodu` Czyli potem Jakub ruszył z miejsca, do którego przybył po sześciu dniach (Rdz.2,2-3), od wyruszenia Beer - Szeby, by udać się do Haranu, w którego okolicach było Paddan - Aram miasto rodziny potomków Nachora, brata Abrahama. I poszedł do północnej Mezopotamii, ziemi ludów potomków Sema i Chama, na wschód od ziemi Kananejskiej `A gdy się rozejrzał, zobaczył w polu studnię, a przy niej leżące trzy stada owiec, gdyż ze studni tej pojono stada, a wielki kamień przykrywał otwór tej studni` Czyli a gdy się rozejrzał Jakub uważnie, zobaczył w polu studnię - źródło wody, a przy studni leżące trzy stada owiec (Rdz.5,32), gdyż ze studni- źródło wody, pojono stada owiec; a wielki kamień węgielny przykrywał otwór studni - źródło wody `Gdy zebrały się tam wszystkie stada, odsuwali kamień znad otworu studni i poili trzody` Czyli gdy zebrały się w tym samym czasie przy studni - źródło wody tradycji, wszystkie stada owiec, przybyłe ze wszystkich kierunków świata i z różnych odległości, wtedy najmowani pasterze trzody odsuwali wielki kamień węgielny znad otworu studni - źródło wody tradycji i poili trzody, ze studni - źródło wody tradycji (Dz.20,29) `Potem znowu wtaczali kamień na swoje miejsce nad otwór studni` Czyli potem znowu najmowani pasterze trzody wtaczali wielki kamień węgielny do przykrywania i odsuwania znad otworu studni - źródło wody tradycji (Jan 10, 1-18) `I zapytał ich Jakub: Bracia moi, skąd jesteście ? A oni odpowiedzieli: Jesteśmy z Haranu` Czyli i zapytał Jakub pasterzy trzód z Haranu: Bracia moi skąd jesteście ? (Rdz.5,32) A pasterze trzód odpowiedzieli: Jesteśmy z Haranu Rzekł tedy do nich: Czy znacie Labana, syna Nachora? Odpowiedzieli: Znamy` Czyli rzekł: słowo, dźwięk , wibracja- nośnik mowy słów Jakuba tedy do pasterzy trzód z Haranu: Czy znacie Labana, syna Nachora ? Pasterze trzód z Haranu odpowiedzieli: Znamy. Potem rzekł do nich: Czy ma się dobrze? A oni odpowiedzieli: Dobrze. Oto właśnie córka jego Rachela nadchodzi z trzodą` Czyli potem rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Jakuba do pasterzy trzód z Haranu: Czy ma się dobrze Laban ? A pasterze trzody z Haranu odpowiedzieli: Dobrze. Oto właśnie pasterka trzód Labana, ojca swego (Jan 21,15-17) córka jego Rachela nadchodzi z trzodą Labana, ojca swego (Rdz.29,1-6)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×