Przejdź do komentarzyniemodne słowa
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2018-03-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1315

- Ze słowami jest trochę, a może całkiem podobnie jak z ubraniami.

-Jak to z ubraniami ? Co ty gadasz ? Co słowa mają do ubrań?

- Słowami również rządzi moda. Niektóre zupełnie już zostały usunięte z językowej szafy, albo ukryte na jej dnie i rzadko wyciągane na światło dzienne. Nikt już nie wybiera się na przechadzkę, nie miewa frasunków, nie popada w melancholię. Zamiast tego ma jogging, problemy i depresję.

- Mega.

- Co „mega” ?

- No to znaczy, że fajnie powiedziałaś, że to jest mega. Mega to bardzo dużo znaczy, ale ty tego nie pojmiesz, bo ty wolisz przechadzki, frasunki i melancholię.

- A tak, bo nic tak dobrze nie łagodzi melancholii i nie uwalnia od frasunku jak przechadzka.



  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nic się tak brzydko nie starzeje jak super modne słowa. Te, które tylko wychodzą z użycia, po latach najwyżej odrobinę trącą myszką (jak "trącić myszką") ale mało rażą. Pozdrawiam
avatar
Bardzo fajnie podana prawda o słowie, które rodzi się, żyje i umiera. Osobiście interesuje mnie ten temat i bacznie obserwuję jak duże zmiany zachodzą w języku. Nie powstrzymamy tego. Niestety, chcąc "ogarniać" co nieco, musimy się z tymi nowymi tworami przeprosić. Pozdrawiam:)
avatar
Moda, czy trendy dotyczą nie tylko słów, strojów,uczesania,mebli,wystroju wnętrz itp, ale dotyka wszystkich dziedzin naszego życia, nawet zda się tak niezwiązanych z nią, jak odżywianie się, czy nawet choroby...Można też mówić o modzie,powiązanej ze statusem materialnym,zawodowym, pokoleniowej, czy związanej z wiekiem.
Jedni,niemal we wszystkim, starają się być trendi, inni nie nadążają, lub nie chcą nadążać. I tak się to toczy...
avatar
Dziękuję za bardzo ciekawe komentarze, serdecznie pozdrawiam :-)
avatar
W tym tekście UDERZA MNIE JEDNO-dwóch różnych rozmówców.Dwa różne jezyki,każdy inny,ale się dogadują ze swojej własnej pozycji(serce wygrywa?).
avatar
anetula, jest dokładnie tak jak w Twoim komentarzu :-)
avatar
zjadłam "t", anettula pozdrawiam :-)
avatar
Melancholia, frasunek, przechadzka i wszystko kompatybilne :-)
© 2010-2016 by Creative Media
×