Przejdź do komentarzyKlarowanie
Tekst 58 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-29
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1482

Klarowanie


W lesie rośnie wiele grzybów rożnych gatunków, jedne są jadalne, inne trujące. Nieznajomość ich przydatności nie ochroni przed trąceniem człowieka tym, co skrywają w swej esencji. Wydawać by się mogło, ze każdy grzyb powinien być dobry do spożycia, gdyż korzeniami tkwi w tej samej ziemi. Jednakże różnica wynika z faktu, że każdy z nich, co innego wybiera; sączy soki odpowiednie dla swej natury. Dobry grzybiarz umie odróżnić jadalne sztuki od trujących. Człowiek nieznający się na grzybach często myli prawdziwki z szatanami, za jadalne bierze muchomora sromotnikowego, strzępiaka ceglastego… i ulega zatruciu.

Ma szczęście, jeżeli lekarzom uda się uratować życie. W środowisku ludzi jest jak w lesie.  W świecie z pewnością istnieje dobro i zło, prawda i fałsz. Człowiek poprzez wszystkie lata musi dokonywać wyboru, wsysać w siebie esencję nieba, czyli miłość Boga i człowieka, źle się dzieje gdy dąży do nieszczęścia, czyli do piekła poprzez urzeczywistnianie nienawiść piąc truciznę złego ducha. Ludzie żyją na tej samej ziemi, mają te same warunki do rozwoju, lecz korzeniami – wolną wolą wybierają rożne soki ożywcze, mniemając, że osiągną szczęście. Źle wybrane środki nie pozwolą osiągnąć założonego celu - cel będzie inny! Stanowi wypadkową użytych środków. Na ścianach bloków często spotyka się napisy: „Uwaga dresiarze!.  Masz złotówkę? A jeśli mam, to co”?.... Trawka, narkotyki, papierosy, alkohol... często bywają na towarzyskich spotkaniach, gdyż mają przed oczyma sen, że w ten sposób osiągną szczęście. Jakże się zawodzą! Trzeba być ostrożny w dokonywanych wyborach. Lepiej trzy razy pomyśl, nim coś się zrobi.


Motto!

Wczoraj trwoniło się dobro i używało się swawoli. Dzisiaj usuwa się „rdzę świata”, chcąc widzieć błękit nieba.



  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×