Przejdź do komentarzySkarb w chlebie
Tekst 104 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-28
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1415

Skarb w chlebie


„Królestwo niebieskie podobne jest do skarbu, ukrytego w roli. Znalazł go pewien człowiek i ukrył ponownie. Z radością poszedł, sprzedał wszystko co miał i kupił tę rolę.” (Mt.13.44)

Człowiek otrzymał życie, a w obrazie osoby: ciało, duszę i serce. Najcenniejszym darem jest życie. Co dla niego jest skarbem?. Dla podtrzymania życia ciała Stwórca dał doczesny pokarm, o ten dar wołamy słowami: „chleba naszego powszedniego daj nam dziś…”. Jednakże  skarbem nieporównywalnie  większym, dla życia duszy jest chleb, który zstąpił z nieba (por. J 6,51-58), nazywany eucharystią, dającą życie wieczne.  W nim jest ukryty Bóg. O ten chleb kryjący w sobie skarb życia wiecznego trzeba zabiegać z całego serca, duszy i wszystkich sił swoich.   Aż odsłoni się w miłości, a ty z radością wyrazisz swoją wdzięczność, osiągając szczęście.


Motto!

Skarb chleb żywota wiecznego, przypina skrzydła do lotu świętego.


  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Klasyka kazań kościelnych. To też literatura.

Pytanie tylko, czy to na pewno T E N kościół - i ta ambona??
avatar
Autor uparcie ignoruje fakt, że jako dorośli ludzie JUŻ DAWNO należymy do swoich parafii i już mamy własnych duszpasterzy.

Ilu księży może chodzić po kolędzie na twojej ulicy??
© 2010-2016 by Creative Media
×