Przejdź do komentarzyMedale
Tekst 103 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-27
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1444

Medale


Dziecko podziwia zwycięzców. Sportowców biegnących od startu do mety, zdobywających medal po medalu. Również wojny wybuchają chyba tylko po to, by przynieść radość zwycięzcom. Bohaterowie biegu z okopów do okopów również zdobywają medal po medalu. Nadchodzi czas, gdy medale wypełniają gabloty, lub jako trofea wiszą na  ścianie pokoju. Medale są obrazem włożonego wysiłku, poświęcenia i odwagi.

Jednak zdobyte medale, to tylko część ludzkiego biegu przez świat, a co z ta drugą częścią: nie można tylko brać, ale trzeba umieć też dawać. Wyraźnie widać tę drugą drogę, gdy wśród medali na ścianie zawiesi się krzyż. Bieg horyzontalny krzyżuje się z biegiem werbalnym. Niebywałego znaczenie nabiera ten „ medal”, gdy nad grobem umieszcza się ten ofiarny znak. Znak poświęcenia własnego życia dla dobra innych ludzi  i miłości, wierności Bogu.  Rdza niszczy medale sportowców, wojenne odznaczenia,  tylko aureoli świecącej w duszy człowieka, rdza nigdy dotknąć nie potrafi. Ten problem czasem niektórych ludzi trapi, że krzyżyka nie zwiesili na szyi, żeby miłością odnosić zwycięstwo.


Motto!

Krzyż Chrystusa  nigdy nie zawiódł, wiernym otworzył niebo.


  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×