Przejdź do komentarzyOgnisko domowe
Tekst 110 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-31
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1451

Ognisko domowe


Kiedy ognisko domowe płonie, to relacje między domownikami są oparte o ciepło miłości, zrozumienia, nie czuje się na sobie ciężaru sztywnych ram, rutyny, uprzedzeń, trwa pojęcie tajemniczego raju. Opartego o wzajemny szacunek scalony jednością.

Wśród harcerzy przy ognisku czuwa wyznaczony strażnik ognia, To on dorzuca drewno do ognia, aby płomień nie zgasł, pozwala mu przetrwać.  Przypomina nam, że nawet najszlachetniejsza wspólnota, musi być starannie pielęgnowana i chroniona, by nie zniszczyła go wroga ciemność.

Wszystko to musi funkcjonować bez zarzutu. Strażnik ognia, który by zasnął, nie tylko byłby przyczyną wygaśnięcia ogniska, ale we wspólnocie zachwiałby zaufanie, a nawet stał się przyczyną rozbicia..

Ognisko domowe zbyt cenne dla współżycia rodziny! To miejsce, gdzie przeżywamy wspólnie radości i beztroski, sukcesy i niepowodzenia, to miejsce tworzą określone osoby i przedmioty.

Każdy członek rodziny pełni rolę strażnika ogniska domowego, żeby w mieszkaniu snuło się ciepło w każdy zakątek. Ogień miłości potrzebuje drewienek wiary, nadziei, życzliwości, wyrozumiałości, wzajemnej pomocy, ofiarności, wspólnej modlitwy, dobrego słowa, prawdy,  a także wymaga od wszystkich przestrzegania zasad moralnych. Z całą pewnością wszyscy winni dążyć do wystrzegania się grzechu, gdyż ten generuje zło, które niszczy i dąży do wygaszenia ogniska domowego.

Najwyższym priorytetem każdego członka rodziny to być strażnikiem i czuwać, aby w porę dorzucać drewienka do ognia. To wspólne dzieło, dla wspólnego dobra.


Motto!

Postawmy sprawę jasno, ognisko domowe własnej rodziny jest niezastąpionym dobrem.


  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×