Przejdź do komentarzyW zatraceniu
Tekst 1 z 8 ze zbioru: Inspira
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2020-03-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń830

Różo moja...

okroszona smutkiem...

patrzysz tak cicho jak płatek po płatku odchodzą w zatracenie...przez wiatr nienasycony...

Różo moja...

stoisz półnaga...

bezbronna...

kolce już wyłamane...

pozostała Ci jeszcze duma...choc w strzępach..

trzymasz ją dzielnie...

Różo moja...

wykorzeniona ze swej miłości bez miary...

tak mi Ciebie szkoda....

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Witam.Wiersz poprawny stylistycznie nie licząc "kłujących" w oczy wielokropków(patrz.Róża):).Niestety poprawność językowa pozostawia wiele do życzenia.Wers 2 - okroszona smutkiem...? W moim mniemaniu prawidłowym jest zapis - okraszona smutkiem tudzież zroszona smutkiem.Wers 3 - [...]jak płatek po płatku odchodzą w zatracenie...? Właściwą w tym wypadku zdaje się notacja - jak płatek po płatku(odchodzą w zatracenie).Ujęcie w nawias czyni wers bardziej przejrzystym i zrozumiałym dla czytelnika.Trafniejsze są również sformułowania : jak płatek za płatkiem odchodzi w zatracenie bądź : jak twoje płatki odchodzą w zatracenie.Mam również wątpliwości co do przedostatniego wersu.[...]wykorzeniona ze swej miłości bez miary...Skoro bez płatków i kolców to raczej wykorzeniona z PIĘKNA bez miary.Ale to moje osobiste odczucie.Reasumując - poprawność językowa(do przyjęcia), poziom literacki(bardzo dobry).Pozdrawiam.
avatar
Witam.Wielokropki mają dla mnie znaczenie osobiste dlatego nie wyobrażam sobie tego wiersza bez ich udziału.
Okroszona smutkiem jak najbardziej z mojej strony poprawne:)
Płatek po płatku odchodzą w zatracenie przez wiatr nienasycony (z jego powodu)
Wydaje mi się że jest to jednak czytelne.
Była wykorzeniona właśnie z miłości...najpierw odbarta z delikatności, niewinności- czytaj płatki, bezbronna wobec tego ją spotkało.
Róża jest tutaj odniesieniem do utraconego dzieciństwa.
Dziękuję za podzielenie się swoimi refleksjami.
Pozdrawiam również!
avatar
Upór godny podziwu :).Internetowy grajdołek literacki.Napisz o kimś coś nie po jego myśli to zaraz wyzwie cię od najgorszych.Wydaj pozytywną opinię to gotów ciebie wynieść pod niebiosa.Mam nadzieję, iż w Pani przypadku ta reguła nie znajdzie potwierdzenia.Odmeldowuję się :).
© 2010-2016 by Creative Media
×