Przejdź do komentarzyDruga fala pandemii - przetrwanie
Tekst 21 z 22 ze zbioru: Bizarre
Autor
Gatunekporadnik
Formaproza
Data dodania2020-07-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1056

RUGA FALA PANDEMII – PRZETRWANIE

Nie jesienią, ale już teraz rośnie liczba zakażonych, więc wiele wskazuje na to, że już doszła do nas druga fala pandemii. Zespół ekspertów mając na uwadze skuteczność środków zastosowanych w czasie trwania pierwszej fali zaproponował, co należy stosować w czasie drugiej fali pandemii. Co, jak i dlaczego należy zrobić, by zminimalizować ryzyko zakażenia. Oto zestaw podstawowych rad, na tyle prostych, by mógł je zastosować każdy obywatel naszego kraju. Bardziej szczegółowe rady tyczące bardziej zniuansowanych sytuacji podamy w kolejnym pakiecie. A tymczasem, na teraz wystarczy:

Jak bezpiecznie wyjść z domu? Jeżeli mieszkasz w bloku, zdecydowanie odradzamy korzystanie z windy. Wirusy utrzymują się na powierzchniach kabiny przez wiele godzin. Korzystanie z klatki schodowej też odradzamy, ale jeżeli nasz blok nie posiada balkonów, można z niej korzystać. Zdecydowanie jednak najbezpieczniejsze jest wychodzenie z domu po balkonach. W ten sposób unikamy stykania się z powierzchniami dotykanymi przez potencjalnie zakażonych sąsiadów.

Jeżeli mieszkasz w domku jednorodzinnym najbezpieczniejsze jest chycnięcie przez płot. Wychodząc przez furtkę musimy mieć w świadomości to, że jej klamki mógł dotykać potencjalnie zakażony listonosz, domokrążca albo dzielnicowy. Dlatego bezpieczniej jest przejść przez płot.

Jak się poruszać po wyjściu z domu? Najbezpieczniej swoim samochodem, do którego wpuszczamy tylko domowników. Jeżeli jednak nie posiadamy swojego samochodu i decydujemy się na korzystanie z transportu publicznego, to odradzamy korzystanie z autobusów, tramwajów, pociągów i busów. Najbezpieczniejsze jest podróżowanie na pace, a tu najbardziej optymalną opcją jest ta, gdy samochód nie jest oplandekowany. No i oczywiście należy zachować dystans  w stosunku do innych podróżujących.

Polecamy również korzystanie z lektyki, choć wiemy, że niewielu może sobie na nie pozwolić.

Jak bezpiecznie dokonywać zakupów? Tu zdecydowanie preferowane jest dokonywanie transakcji bezgotówkowych. Wbrew jednak krążącej w mediach opinii nie chodzi tu o używanie kart płatniczych. Aby bezpiecznie dokonywać zakupów niezbędnych produktów należy zaopatrzyć się w kilka akcesoriów, a mianowicie: torba na zakupy, lista zakupów w formie papierowej, maska na twarz i narzędzie. Jeżeli chodzi o narzędzia może to być kiść bananów, choć trzeba przyznać, że, jeżeli chodzi o wygodę użytkowania, lepiej sprawdza się nóż, siekiera albo pistolet.

Wybierając sklep odradzamy korzystanie ze sklepów wielkopowierzchniowych. Tam dokonywanie zakupów w kontekście ryzyka zakażenia jest bardzo ryzykowne. Najbezpieczniejsze są sklepy średniej i małej wielkości. Przy wejściu do sklepu, by zminimalizować ryzyko zakażenia, jeśli drzwi sklepu nie są wyposażone w czujnik zbliżeniowy, nie dotykamy klamki ręka ale korzystamy w tym celu z nogi. Obowiązkowo przy wejściu do sklepu zakładamy maskę. Po wejściu do sklepu podajemy sprzedawcy torbę i listę zakupów, prezentując narzędzie jakim dysponujemy. By ograniczyć czasowo kontakt z potencjalnie zakażonym sprzedawcą motywujemy go wypowiadając grzecznościowo formułę w rodzaju:” dawaj to szybko, kurwo”. Mając w planie dokonanie zakupów, wybieramy sklep, który swym klientom oferuje środki dezynfekujące. I, w czasie, gdy sprzedawca pakuje nam produkty, dezynfekujemy swe dłonie, by potencjalnie zakażony sprzedawca nas nie zainfekował. Bierzemy spakowane zakupy i szybko opuszczamy sklep, by ograniczyć ryzyko zakażenia.

Jak załatwiać sprawy urzędowe? Tu, oprócz podstawowego zestawu środków ochronnych, potrzebne nam będą również konkretny długi kij albo zły pies bez kagańca. Kij jest wygodniejszy przy schodzeniu po balkonach, ale w sieci pojawiła się już oferta kilku firm i schronisk dla bezdomnych oferujących szyte ręcznie sakwy na plecy do transportu psa przy schodzeniu po balkonach.

Trzeba mieć świadomość, że urzędnicy i policjanci poprzez  mnogość kontaktów z wieloma osobami są potencjalnymi nosicielami wirusa. Dlatego w kontaktach z nimi utrzymujemy dystans, do czego pomocny nam jest konkretny długi kij albo zły pies. Jeżeli to my mamy sprawę do załatwienia wygodniejszy jest w tej sytuacji kij. Jeżeli to oni czegoś od nas chcą, to wygodniejszy jest pies. Grzecznościowa formuła: ”spierdalaj” znacznie przyspiesza załatwienie formalności.

Jest jeszcze kilka porad o charakterze ogólnym. Tyczących się sfery aktywności społecznych. Wódki nie pijemy z jednego kieliszka, bo na jego powierzchni wirus może przetrwać nawet do kwadransa. Orgie seksualne należy ograniczyć do liczby trojga uczestników.

Za tydzień podamy bardziej szczegółowe porady. Z nadzieją na to, że spotkamy się, kiedy wirus już przeminie.



  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
(: ŻEBY UNIKNĄĆ ZARAŻENIA W WARUNKACH MIĘDZYLUDZKIEGO ZBLIŻENIA, TRZEBA SIĘ MAKSYMALNIE /SPOŁECZNIE/ ZDYSTANSOWAĆ :)

I już jesteśmy w Kocborowie
avatar
Dziękuję za porady, zastosuję od zaraz.
Pozdrawiam
avatar
No coś Ty?... Jak tak, to ja pożyczę sobie od Franky Zapaty jego flyboard i z większości porad nie będę musiała korzystać. ;D
avatar
Broń boże sprzedawcy nie dotykać, nawet z liścia - to niebezpieczne. Grozi zakażeniem.
avatar
Wychodzenie czy po linie,
Po balkonach, czy drabinie
Zrobi z Jasia-grubasa
I żonglera, co tak chasa,
I magika, co w mig znika.
avatar
Poruszanie się lektyką,
Zalecane astmatykom,
Owszem, znakomite,
Jeśli-ś emerytem.
avatar
Nośmy zbroje i te piki,
Chodźmy z rotweilerem!

Może przetrwasz czas ten dziki,
Się uchronisz przed felerem
Covidusa i szpalerem
Nie odejdziesz w te zaświaty...

Módlcie się na raty: do świętej Agaty,
Do świętego Antoniego i Idziego,
Świętej Małgorzaty!
avatar
W tych obostrzeniach i restrykcjach niektórzy z nas dotarli jakimś cudem nawet do szczytów 5. fali!

Wg oficjalnych danych od początku pandemii przez ostatnie 2 lata do dzisiaj na covid /i choroby towarzyszące/ w Polsce zmarło przeszło 108 tys. ludzi
© 2010-2016 by Creative Media
×