Przejdź do komentarzyCZTEREJ PANCERNI, DŁUTO KAPITANA
Tekst 43 z 255 ze zbioru: Arcydzieło
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2021-04-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń842

Grigorij zakradł się pod okienko. Uchylił je. Zerknął do środka.

Na krześle wisiał odprasowany uniform. Spodnie złożone w kosteczkę przypominały tranzystor.

- Ja Oka.....Ja Oka.... Lidka nadawała do Rudego. Oczywiście nikt jej nie odpowiedział. Całą załoga znalazła się już na terenie twierdzy, gdzie Janek z Gustlikiem wyłączyli z gry podoficera w szlafroku, a Tomuś, który się wspiął na wieżę, obcałowywał strażnika. Zdążył już nawet wyjąć smar z kieszeni, co prawda smar do szczepienia dzrewek, ale dobre i to kiedy się śpiewa słodkie trele.

Grigorij Saakaszwili nie był gejem. Toteż miał spory problem w kwaterze głównej, która nie chciała go przyjąć. Zadecydowało jego doświadczenie w obchodzeniu się z urządzeniami mechanicznymi. Grigorij prowadził przecież traktor, zanim postanowił wstąpić do wojska.

- Grigoriju Grigoriewiczu. Wojna to nie zabawa dla traktorzystów. Nieraz się tak dostanie w dupę, że aż strach. A bardzo ważne są relacje interpersonalne - tutaj pułkownik podkręcił wąs, ponieważ lubił zaglądać do Wikipedii, i zaskakiwać wiedzą swoich podwładnych, - I, Grigoriju Grigoriewiczu, w związku z tym, nie raz trzeba będzie ściągnąć spodnie.

Kiedy obiecał, że zapuści wąsa, przyjęli go. Oczywiście pułkownik nie omieszkał osobiście sprawdzić, czy Saakaszwili mówi prawdę. Czy jako członek partii jest rzeczywiście czerwony, i czy delikatne smyrnięcie we wrażliwe miejsce nie obudzi w nim prawdziwego żołnierza.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Miało być - Grigorij Saakaszwili nie był gejem. Tymczasem czekało go trudne zadanie.
Miał spore problemy w kwaterze głównej, nie chcieli go przyjąć. Zadecydowało jego doświadczenie...
avatar
Ad. 2. Minęło tyle lat, a ja wciąż pamiętam WKU.
avatar
Transformacja przedstawionego świata

- w tym przypadku świata literatury i filmu /tytułowi "Czterej pancerni i pies" to powieść Przymanowskiego i skręcony na jej podstawie serial/

oraz stopień jego odrealnienia wskazują tutaj nie na gatunek przygodowe, a na wzorzec głębokiego fantasy.


Fantasy jako forma literacka służyć może wielu celom. Jednym z nich jest ośmieszanie prezentowanego świata.

W tej twórczości na pierwszy ogień poszła /ukazana przez pryzmat krzywych luster/ wielka polska powieść-rzeka "Lalka", dzisiaj zaś mamy do czynienia z kolejnym kultowym w polskiej kinematografii dziełem - "Czterema pancernymi...".
avatar
Deprecjacja wszelkich uznawanych wartości, ośmieszanie i obalanie pomników, wycieranie butów o to, co w narodzie święte - to znakomity patent, by "zaistnieć", wyróżnić się w tłumie, zwrócić na siebie powszechną uwagę.

Trefniś wszak,

gdyby nie jego krzykliwy z dzwoneczkami kostium i głośna parafraza w ustach,

nie istniałby
avatar
Trzeba wielkiego talentu, by - będąc urodzonym Stańczykiem - się nie zbłaźnić
avatar
Dziękuję za komentarz. Oto jest przepis na kurczaka.

1. 3 piersi z kurczaka.
2. 7 litrów śmietany tłustej.
3. 500 cebul.
4. 5 ton koperku.
5. 500 kostek masła.
6. 200000 ząbków czosnku.
© 2010-2016 by Creative Media
×