Przejdź do komentarzyHel
Tekst 13 z 25 ze zbioru: zabawy słowem
Autor
Gatunekobyczajowe
Formafraszka / limeryk
Data dodania2021-05-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń811

– Byłeś na Helu?

– W Helu.

– Mówi się „na Helu”.

– Hela, byłem w Helu.

– Na Helu!

– W Helu. Tym na Helu.

– Co z tobą? Nawdychałeś się helu?!

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Fajna zabawa. :) A co do wdychania helu, pamiętam z dawnych lat, że jeden z wokalistów Pavlov`s Dog (zapomniałam jak się nazywał)zasłynął właśnie ze śpiewania po potężnej dawce helu. Dzisiaj, jak widziałam na YouTube, praktykuje się to często.
avatar
Michalszka, a jak wtedy jego głos? Czy raczej głosik? Śpiewał falsetem? Albo sopranem, jak Farinelli? ;)
avatar
Zabawa helem na Helu w obecności Heli niejednego rozweseli!
avatar
Optymisto, może być też, że:
Hela w Helu,
na Helu,
nawdychała się helu,
a Heniek na Heli
znalazł się w Heli" ;)
avatar
A nie, nie jak kastrat sopranem, a falsetem, na lekko zamkniętych (a właściwie przyduszonych) strunach głosowych.
avatar
Zabawne. Rozumiem, że to pokłosie wątpliwości Dobromira.
avatar
Janko, ten "Hel" mimochodem wypłynął gdzieś indziej. Możliwe, że podobne gdzieś pisał Dobromir, ale nie czytam przecież wszystkiego.
Ważne, że mogłem się zabawić słowem polskim, co lubię :)
Pozdrawiam.
avatar
Hardy, napisałem limeryk, w którym użyłem zwrotu "w Helu". Dobromir zarzucił mi, że powinienem napisać "na Helu", bowiem Hel to półwysep. Zanim to przeczytałem i zareagowałem, zareagowałeś Ty, pisząc, że jest i miasto Hel, i półwysep Hel. Ja dodałem wówczas, że osada rybacka Hel powstała chyba w XIII wieku, a prawa miejskie Hel uzyskał w kolejnym wieku. Piszę "chyba", bo być może tę cezurę przesunąłem o wiek. Nie pamiętam.
avatar
Janko, a to jestem w domu. Faktycznie tak było z Helem.

PS. Pryz okazji - miejscowość Hel w XIV wieku konkurowała z Gdańskiem! Kto by pomyślał, prawda? Po wojnie 13-letniej i wejściu obu miast do Korony - Hel podupadł, a Gdańsk się wywindował. W XIX wieku Hel stracił prawa miejskie, a odzyskał gdzieś w latach 60. XX wieku.
© 2010-2016 by Creative Media
×