Przejdź do komentarzyzew zepsutej krwi
Tekst 36 z 41 ze zbioru: O małym człowieczku
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2021-11-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń848

idą

zaciśnięte pięści i usta otwarte

w nich kły błyszczą wilcze

choć baranka bożego wzywają na wsparcie


a sztandary w łopocie

czerwień błyszczy w racach narodową winą

precz...

nigdy...

bóg...

honor...

ojczyzna...

szczekaczki zachłystują się śliną

pot na łysych pałach

bejsbol schowany czujnie pod kurtką

drży nutą niecierpliwą


kto ty jesteś?

polak mały?

nie

jestem patriotą

doskonałym


ojczyznę wolną racz nam zwrócić panie

chwała krwi bohaterów jeśli idą z nami

wraz

swastyka się chowa wstydliwie za orłem

marsz!

Marsz!

MARSZ!


a normalny człowiek nocą ciemną

będzie tylko malował kotwicę

nadaremno


  Spis treści zbioru
Komentarze (24)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Doskonały wiersz. Mam ogromny dylemat. Waham się, czy odesłać szefowi Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych najwyższe odznaczenia, które ten Urząd przyznaje, czyli Pro Patria i Pro Bono Poloniae. Pierwszy z nich otrzymałem z rąk Jana Józefa Kasprzyka, szefa wymienionego Urzędu, chyba przed czterema laty, a drugi w roku bieżącym. Trudno bowiem pogodzić mi się z tym, że osoba wręczająca szła w bieżącym roku w Dniu Narodowego Święta Niepodległości obok czołowego polskiego faszysty Roberta Bąkiewicza, finansowanego zresztą przez rząd Rzeczypospolitej Polskiej. Muszę to dogłębnie przemyśleć, by podjąć właściwą decyzję.
avatar
Janko nie obrażaj Polaków to nie Faszyści:)
avatar
Obrażanie faszystów nie jest tożsame z obrażaniem Polaków.
Chyba że faszystą jest Polak.
A tu jest.
avatar
Faszysta jest faszystą i to stwierdzenie prawdziwych Polaków na pewno nie obraża. Natomiast mam prawo tak wyrażać się o faszystach i ich polecznikach, bowiem nie mam zamiaru utrzymywać z moich podatków wszelakich nazistów, ksenofobów i ich zwolenników. Jeżeli ktoś ich broni, to znaczy, że się z nimi utożsamia i też jest faszystą!
avatar
Malutki człowieczek (patrz tytuł zbioru) jeśli zaczyna paradować ulicami, sięgając po petardy, pałki, swastykę i sztandary, kończy albo jak Mussolini, albo jak Hitler.

Kto jeszcze tego nie wie, powinien wrócić do szkoły elementarnej
avatar
Jakie są krzyczące atrybuty tych patriotów?

Zaciśnięte pięści, usta otwarte, sztandary w łopocie, czerwień błyszczy w racach, szczekaczki, bejsbol schowany pod kurtką, swastyka się chowa za orłem i
marsz, marsz, marsz!
avatar
Czym jest malowana nocami /znana wszystkim Polakom/ kotwica?

(vide przestroga w finale)

Czy kiedy tacy patrioci manifestują swój patriotyzm, po raz kolejny trzeba nam zejść do podziemia, żeby /europejska/ Polska była /wolną/ Polską??
avatar
Niedługo faktycznie trzeba będzie zejść do podziemia, patrząc na kierunek w jakim zmierzamy.
avatar
Uważasz, że jestem faszystą żołnierz wojska polskie skoczek spadochronowy a Bąkiewicz co morduje ludzi jak faszyści .Powiem ci jesteś człowiekiem pełnym nienawiści z całą resztą , lubisz wszystko co nie służy ludziom wierząc bądź niewierzącym. Zbłaźniłeś się swoimi tępymi i bezmyślnymi komentarzami aczkolwiek zgodnie ze swoją wiarą.
avatar
Trochę z dupy argument, bo faszyści mogą być w każdym wojsku i ono nie chroni przed tą ideologią.
Bąkiewicz i jemu podobni to skrajni nacjonaliści co w zasadzie równa ich z faszystami.
Zawłaszczają pojęcie patriotyzmu, kierując go na manowce ksenofobii, antysemityzmu i tępego pojmowania historii.
Takie pojmowanie patriotyzmu prowadzi do zguby.
Jeśli się z nim identyfikujesz to wart jesteś epitetu oszołoma i faszysty.
Jeśli nie, wpis Janka nie dotyczył ciebie.
avatar
Kończę dyskusję bo szkoda nerwów i czasu, ja nie jestem po waszej stronie. Szkoda mi was:)
avatar
Komuś się tu coś pokiełbasiło.
avatar
Nooo litości - nie można tego czytać .
Jaka swastyka, jacy faszyści - to obraza i potwarz.
Autorze - chyba przeszedłeś jakiś obóz komunistyczny i wyprano ci berecik do do samego szpiku.

A więc ci młodzi ludzi w większości są doskonale zorientowani historycznie ..... i nie tylko ze szkoły. Są często z rodzin z tradycjami patriotycznymi oraz mają w sobie ten patriotyzm.

Autorze - może spróbuj pogadać z kimś, tak głębiej ...
A wstawić prowokatora w szeregi - to żaden problem - ostatnio jest ich mnóstwo.
Proszę oceniać całość a nie pojedyncze ekscesy bo mogą być spreparowane - jak słynne urodziny Hitlera chyba w Świdnicy . To chyba preparował TVN - więc należy mieć dystans do takich mediów .

Pozwolisz autorze że skopiuję to oszalałe dzieło i będę publikował jako pewien przykład i argument w podobnym sporze. :-) No i nie wierzę że takie hiper-brednie ktoś może na poważnie ! Boże !
avatar
Obrażasz wszystkich uczestników marszu, którzy swoim udziałem afirmowali i świętowali niepodległość.

Nienawiść polityczna zaślepia...
avatar
... i odbiera rozum.
avatar
Wystarczy mi rozumu, aby wiedzieć co dokonali i pamiętać organizatorów tego marszu.
A diagnozą moich uczuć nie ty się będziesz zajmować.
Czytanie poezji wprost wystawia ci najlepsze świadectwo.
avatar
A nie mówiły ci tatusie, byś Kóz z nosa se nie podjadał?
avatar
Widocznie ciebie przyłapano i uświadomiono :)))
avatar
Gdzie Ty chłopie widziałeś tam swastykę?
Twoja nienawiść przerodziła się w paranoję.
Normalny człowiek, to szara masa kierowana przez propagandowe tuby.
Masa zniewolona TVN-owskimi charchotami chichoczącej hieny, upudrowanej milionami Sorosa i lewacką hydrą z nienawistnymi mordami wykrzywionej ideologii LGBT, która nie ma u nas szans na przetrwanie.
Niech sobie odbyty chochlują w Berlinie i nie poprawiają u nas Natury.
Skrajnie lewackie trendy nie mają szans na przetrwanie.
A ten wiersz, to stek bzdur zniewolonej kory mózgowej, przepełnionej nienawiścią i kulturą gimbazy, jak napisał motaj. Lewacka nienawiści, akceptowanie wielokulturowej zagłady Europy w imię pedalskich preferencji okołoodbytowych i zastąpienie prawdziwej matki facetem-matką z fujarą w kalesonach. I to ma być Twój świat? Współczuje cholernie poezji, że musi u Ciebie służyć za zwykłą dziwkę z taniego burdelu.
avatar
Największy patriotyzm niektórych obywateli był w stosunku do ZSRR. Nawet w wojsku śpiewano rotę służalczą ZSRR.
Najwyższa pora, Janko, oddać nienależne odznaczenia i odbrązowić siebie na tle minionej epoki.
A jak nie chcesz płacić podatków, to zwróć się o redukcję emerytury do poziomu, który zapewnia zwolnienie emerytów z podatków w 2022.
avatar
Następny specjalista od metafor się objawił :)))
Wierzyć się nie chce, że piszecie jakieś wiersze.
Knedel, ty mnie naprawdę śmiertelnie nużysz tymi wywodami, epistołami, politykierstwem z dupy wziętym.
Chodźta sobie na marsze organizowane przez faszystów, którzy dostali monopol na patriotyzm.
Cieszcie się, że nie było zadym, które były zawsze nieodłącznym elementem marszów organizowanych przez tę bandę. Kupiony spokój za 3mln zł dotacji i państwowe święto, gdzie nie ma ani jednego przedstawiciela rządu tego państwa :))
Brak w tym roku zadymy od razu kojarzy się z kawałem o Leninie, który dał dziecku cukierka. A przecież mógł zabić! :)))
Akceptując takich organizatorów przykładacie rękę do faszyzacji i dyktatury.
Brunatne koszule teraz były grzeczne. Co za radość w narodzie!
avatar
Wykasowano moje dwie wypowiedzi, które były odpowiedzią na zaczepki kierowane do mnie przez dwóch użytkowników, , w tym przez won Knoedla. Oczywiście tych prowokujących wypowiedzi nie wykasowano. Ciekawy zwyczaj. Tylko go upowszechnić.
avatar
Luciusa i wpisy tam też wycięto :)
Niezbadane są drogi donosicieli z UB, tudzież od Bąkiewicza :)))
Musiał mieć tam dziadka nasz nawiedzony oszołom.
avatar
Tak, zauważyłem, że tekst Luciusa wykasowano również, a z nim też moją odpowiedź won Knoedlowi, który czepia się mnie niczym g... okrętu.
© 2010-2016 by Creative Media
×