Przejdź do komentarzyWojna o byt
Tekst 77 z 86 ze zbioru: ŻYCIE W NIEBYCIE
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2022-04-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń575

Dinozaury żyły miliony lat, człowiekowi grozi wyginięcie za niewiele. Co prawda nie jestem zwolennikiem czarnowidztwa i nie uważam, by dobrze się stało, by ludzkość trafił szlag, lecz wszelkie znaki na ziemi i niebiesiech świadczą, iż tak się stanie.


A gdy stanie się tak, migiem zniknie problem przeludnienia. Nasz glob nabierze kolorków, odetchnie i nareszcie uwolni się od cieplarnianych defektów. Natura odzyska swoje prawa; rośliny i zwierzęta powrócą na przynależne im miejsce. Smog, dziury ozonowe i zmartwienia spowodowane podbojem kosmosu, odejdą w siną dal. Kultura, nauka, cokolwiek wyprodukowanego lub odkrytego przez człekokształtne plemię, przestanie mieć znaczenie.


Napisałem, że człowiekowi grozi zagłada i to jest fakt. Nasz gatunek nie zasługuje na dalszy ciąg istnienia. Dodam, że jest to nieuchronność w pełni uzasadniona. Szczególnie zilustrowana ostatnimi wydarzeniami, kiedy, jako typ stworzeń pomieszkujący na trzeciej planecie od słońca, okazaliśmy się własnymi likwidatorami.

*

Ludzie pokroju intelektualnego płodzą filozoficzne rozprawy w krzykliwej nadziei, że okażą się wiekopomne. Jednakże spod lustra kałuży wypełza jajogłowy pustak o niecenzuralnym imieniu i rozwala te nadzieje w drebiezgi. Niszczy wszystko, co mu jest wraże, co się rusza i bezprawnie istnieje. Przy czym jest panicznie zadowolony z obrotu rzeczy.



Krwiożerczość i pastwienie się na słabszymi, oto, co nas wyróżnia spośród innych zwierząt. O mózgu przemilczę, bo okazał się naszym przekleństwem; wybroczyny z uduchowionych myśli nazywane filozofią, doprowadziły nas do Buczy.




  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wizja katastroficzna, ale w pełni realna, jeśli bandyckie plemię stworzy kolejnych, ludobójczych potworów, a świat demokratyczny będzie rozdyskutowany i bezczynny.
avatar
"Miałeś, chamie, Złoty Róg!"
Stworzył ciebie ojciec-Bóg.
avatar
Taka dzisiaj wojna o byt

(vide nagłówek)

to nasze podzwonne,

i po zawodach
avatar
Ludzkość wyginie napewno i nie będzie to żadna sensacja. Wszystkie stworzenia ziemskie mają to zapisane w losie. Z punktu widzenia wszechświata nie będzie to miało żadnego znaczenia. A czy wyginiemy w wyniku samozniszczenia, czy w wyniku uderzenia komety - to też nie ma znaczenia.
Możemy więc być spokojni, że takie coś nastąpi.
© 2010-2016 by Creative Media
×