Przejdź do komentarzy- prawda Was wyzwoli ..
Tekst 237 z 254 ze zbioru: okolicznościowe
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2023-03-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń334

~~

Jan Paweł II w liście skierowanym do młodzieży całego świata powtórzył słowa wypowiedziane przez samego Jezusa: „Poznacie prawdę, a prawda Was wyzwoli”. Papież był zatem wielkim zwolennikiem tezy, że prawda jest zakorzeniona w wolności i nie ma wolności bez prawdy.


Zatem jak wytłumaczyć decyzje Kurii Biskupich, uchylających się od otwarcia archiwów, które to w swoich annałach zawierają zapewne wiele zapisów, odnoszących się do tak gorącego tematu, jakim w ostatnich dniach stała się osoba Jana Pawła II, czy też innych przedstawicieli polskiego Kościoła rzymskokatolickiego? ..


Takie bowiem stanowisko hierarchów kościelnych stanowi znaczny przyczynek do odchodzenia wiernych z Kościoła, a nie odwrotnie ..


Czyżby owa prawda - znana przecież depozytariuszom owych zapisów - była nazbyt drastyczną dla opinii o polskim Kościele i jego kapłanach? ..

~~



  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Słuchajmy słów Jana Pawła II ze zrozumieniem. Powiedział, cytując Chrystusa:

Prawda w a s wyzwoli!

O nas ani słowa najmniejszego! My nie potrzebujemy żadnej prawdy, bo ją przecież z pierwszych ust znamy!
avatar
- a usta te nieodmiennie powtarzają prawdę, głoszoną z rozgłośni toruńskiej ..
© 2010-2016 by Creative Media
×