Przejdź do komentarzyostrzeżenie
Tekst 1 z 1 ze zbioru: abecadło
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2012-04-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1931

starcze bądź ostrożny miecz mój sprawiedliwy 

uczyni na powrót w krainie porządek 

nie będziesz zajadle ciskał gromów mściwych 

wytykał przecinków myślników i kropek 

zamilkniesz rażony ciosu mego siłą 

mocą  wyszukanych argumentów padniesz  

zatęsknisz w majakach za tym co już było 

co będzie tu jutro tego nie odgadniesz 

ja sprawiedliwości bronię i równości  

ja zwycięska Nike wróciłam z powrotem 

żebyś mógł docenić potęgę twórczości 

walczę i zwyciężę słów swoich bełkotem

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świetne i wyczerpujące.
Pozdrawiam.
avatar
Wreszcie inteligentna, pełna polotu polemika :)
Taką doceniam i lubię.
avatar
Poprawność językową oceniam jako dobrą, bowiem nie ma tutaj błędów ortograficznych, a innych też nie, gdyż autor(ka) nie dzieli tekstu na zdania i nie stosuje znaków przestankowych. Język natomiast niby napuszony, ale ubożuchny.
A walory literackie? Takowych nie zauważyłem. Natomiast dostrzegłem, że na pole bitwy wrócił prawdopodobnie upokorzony w przeszłości Heros i mieczem zemsty i nienawiści zamierza wymierzać sprawiedliwość. Buńczuczna i groźna to zapowiedź. Domniemywam, że szarlota, mimo że rodzaju żeńskiego, to skoro siłą mięśni potrafi rzekomo walczyć skuteczniej niż siłą intelektu, z pewnością jest mężczyzną. Zwrotu "starcze" na portalu używał tylko jeden waleczny poeta i też zastraszał, a inny i inna mu tylko sekundowali. Adresatem tych pogróżek był a200640, ale tenże nie wytykał braku kropek i przecinków, wobec tego przypuszczam, że tym razem dotyczą one mnie. Dlatego oświadczam, że tych gróźb nie obawiam się w najmniejszym stopniu, gdyż w mojej ocenie są ona na poziomie Jasia z piaskownicy.
A polotu w tej rzekomej polemice nie widzę ani trochę.
avatar
Ociągam się z oceną, bo odebrałam ten wiersz jako niesmaczny. Jest to oczywiście subiektywne, ale nie lubię, jeśli ktoś zwraca się do innego per "starcze". Uchodzi to najwyżej w antycznej tragedii greckiej.
Poza tym zastanawiam się, czy autorce rzeczywiście chodziło o to, że "zwycięży słów swoich bełkotem", dla mnie trochę dziwne, bo bełkot nie wróży nic sensownego, ale jeśli szarlotta tak chce... Rozśmieszyło mnie.
Poprawność językowa bez zarzutu.
avatar
To była bolesna lekcja i przez moment czułam się podle. Samopoczucie jednak wróciło do normy po zweryfikowaniu pewnych poglądów i ocen. Nie zmienia to mojego zapatrywania na bezkrytyczne ocenianie czegoś co poezją nie jest.
Zapraszanie kogokolwiek na ogólnodostępny portal jest dziwne, bo pani annachmiest chyba nie jest administratorem owego. Będę się więc pojawiać kiedy uznam to za stosowne i kiedy będę mieć chęć.
Nie uważam za dobrą zabawę szydzenie z innych i zaprzeczanie idei portalu jako takiego. Jaki poziom osobniczy, taka zabawa.
avatar
Osobiście tekst mi się podoba, chociaż jako satyra otrzymał by ode mnie wyższe noty.
Słowa "starcze" nie uważam za obraźliwe. Odbieram je w kontekście dojrzały, mądry, a całość jako młodzieńczy bunt.
avatar
starcze (...) miecz mój sprawiedliwy
uczyni na powrót w krainie porządek

- to ostrzeżenie (patrz nagłówek wiersza), ale też - w tym tutaj abecadle (vide tytuł zbioru) - to przede wszystkim ultimatum, gdyż te hocki-klocki się już skończyły, i już nie ma zmiłuj, chłopie,

zamilkniesz rażony ciosu mego siłą

oraz, dziadku ty jeden bezzębny koślawy, morda w kubeł i ruki po szwam!

Taka poezja - to poezja dyktatu, gdzie liryczna/-y "ja" może

walczyć i zwyciężać /nawet/ słów swoich bełkotem

Zuch, Babeczka :)
© 2010-2016 by Creative Media
×