Przejdź do komentarzyMAZOWIECKIE SERCE
Tekst 255 z 255 ze zbioru: A kiedy mi życie dopiecze
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2012-05-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3551

MAZOWIECKIE SERCE


po myślach się wspinam w niedostępne miejsca

nierozważnie kołyszę zapomniane kładki

Cumulusy przenikam czepiam się Cirrusów

bezszelestnie szybuję gdy pierwsze rogatki


zapraszają bliskością niebiańskiego miasta

ot i wrota srebrzyste - widać uchylone

nigdzie straży anielskiej anielskich szlabanów

czy też duszy wypada zerknąć choć na moment?


zanim drżąca niepewność postawiła stopę

delikatnie witając świetliste sklepienie

zanim zmysły przywykły dzielność zmartwychwstała

otuliła mnie wiara radosne spojrzenie


pary oczu niezwykłych które noszę w sobie

czasem do nich się tulę zasmarkanym dzieckiem

gdy się nagle rozczuli nad starym albumem

bo ma troski bawarskie serce mazowieckie



  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo podoba mi się ten wiersz i to nie tylko dlatego, że też mam mazowieckie serce, ale przede wszystkim dlatego, że bardzo obrazowo pokazuje uczucia nostalgii, tęsknoty oraz swoistego wewnętrznego rozdarcia. Natomiast w warstwie poetyckiej wiersz ten mocno kojarzy mi się z poezją Sereny. Co prawda Serena zazwyczaj pisze dwunastozgłoskowcem, A Marcin ten wiersz napisał trzynastozgłoskowcem, to sposób obrazowania jest bardzo zbliżony. No i Serena na ogół rymuje w strofach wersy pierwszy z trzecim oraz drugi z czwartym, a Marcin rymuje tylko drugi z czwartym.
Natomiast z przykrością muszę stwierdzić, że - być może zupełnie przypadkowo - wers pierwszy pierwszej strofy odbiega konstrukcją od pozostałych, gdyż ma dwanaście zgłosek, dlatego i średniówka wypada w nim po szóstej zgłosce, a nie po siódmej, jak w pozostałych wersach. A to trochę zakłóca doskonały rytm całości. Tę drobną usterkę można wyeliminować, dodając na początku pierwszego wersu słowo "wciąż".
No i ostatnia uwaga. Nie rozumiem, dlaczego "Cumulusy" i "Cirrusy" pisane są wielkimi literami, skoro w całym wierszu takich liter się nie używa? Czyżby to wpływ języka niemieckiego? Za te dwie usterki jestem gotów odjąć po pół punktu, a że takiej możliwości nie ma, dlatego odejmuję od poprawności językowej.
avatar
Ja też mam mazowieckie serce i mazowiecką duszę, więc nie przejdę obojętnie obok tego wiersza. A wiersz jest niezwykle piękny. Wiersz pełen nostalgii i miłości. Mieć dwie ojczyzny to coś niezwykłego, a obdzielać je miłością to wielkie wyzwanie. Tobie się to udaje. Podziwiam.
avatar
Dziękuję za pochlebstwa :)


Janko, miło mi, że pomimo wszelkich nieporozumień znalazłeś czas i chęci na wyczerpujący i wnikliwy komentarz mojego wiersza :) Za trafną poprawkę "wciąż" dziękuję i chętnie przejmuję do oryginału.

Ze względu na kulejącą interpunkcję (i nie tylko) zdecydowałem się usłuchać porad pochodzących z komentarzy i pisać wszystko bez znaczków i z małej litery. Nie wiem jak się zachować jeśli występują imiona własne?
© 2010-2016 by Creative Media
×