Przejdź do komentarzyAdam Bączek
Tekst 90 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-03-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4191

Adam Bączek


Adam Bączek z Ewą z raju

chciał pobzykać sobie w maju.

Kiedy już zaczynał,

dopadła go glina.

Prysnął, bzykać będzie w kraju.

  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Zgrabnie piszesz ale totalne bzdury aż przykro.
Służę ci pomocą w zrozumieniu co jest obecnie ważne co istotne a co przerażające by nie brakło ci realnych tematów do pisania i by ci zabiło mocniej serce.Najpierw jednak musisz otworzyć oczy i umysł.
avatar
Doskonały limeryk! Brawo Janko :)

Bączek zabzykał, trochę zabrzęczał
i tyle wyszło z tego zajęcia.
Myślał że wielki i pożyteczny,
a się okazał - truteń zbyteczny.


:)
avatar
Odniosę się do propozycji narzucenia mi tematów, o których mogę pisać. Dziękuję bardzo, nie skorzystam. Już kilka lat temu na tym portalu otrzymałem podobną propozycję, ale stanowczo odmówiłem. W dziedzinie doboru tematyki mam pełną autonomię i nie ulegnę żadnym sugestiom oraz naciskom. Zapewniam też, że moje serce bije przyzwoicie, po polsku, a nie po partyjniacku. Umysł też mam otwarty, oczy również, chociaż z racji wieku wzrok się pogarsza.
Nie będę Panu sugerował tematów, gdyż jest to autonomiczny, niezbywalny wybór każdego. Nie będę też deklarował pomocy w doskonaleniu poprawności pisania, choć to by się niewątpliwie przydało.
avatar
W ubiegłym stuleciu pisarz francuski Guy de Maupassant powiedział, że „zarzewiem wojen” jest patriotyzm, który nazwał „odmianą religii”. The Encyclopedia of Religion podaje, iż bliski krewny patriotyzmu — nacjonalizm — „stał się najbardziej wpływową religią współczesnego świata; wypełnia on pustkę powstałą w wyniku degradacji tradycyjnych wartości religijnych” . Religia w pełni nie zaspakaja duchowych potrzeb (często zajmuje się czymś innym), wytworzyła się więc duchowa próżnia, którą zapełnił nacjonalizm.
avatar
Apeluję do niektórych komentatorów, że w treści komentarza należy w jakiś sposób odnieść się do walorów literackich i językowych tekstu. Tego w wypowiedziach pstro i bobo nie widzę. Do wymiany poglądów służy forum. A ponadto propozycja "No to współżyjmy" brzmi bardzo dwuznacznie.
Rozarowi również pragnę uświadomić, że pisanie, iż mam "klapeczki na oczętach podstarzałych" też nie mieści się kategoriach komentowania utworu, ale jest niegrzeczne, by nie powiedzieć dosadniej.
avatar
"Łączcie się w pary, kochajcie się"
Ale nie w raju podatkowym
Powiedział glina i wrócili,
A syna "Zus" ochrzcili
avatar
Swój poprzedni komentarz zgłosiłem do usunięcia, a Piórko przepraszam za maniery. Jestem grzeczny i apeluję do pozostałych - spokojnie.
avatar
jak zawsze przednie :)
avatar
Twoje opinie- Janko były mocniejsze. Więc wytykam tobie- nawet w mniejszy sposób niż ty mi.
Na tym polega nasz spór ,, stwierdzenie -oczy klapeczki " wynika z zarzutu iż nie dostrzegasz realiów więc nie jesteś przygotowany do krytyki mych wierszy.
Z tupetem i ironią odebrałeś moim wierszom prawo do miana poezji. Masz tupet i oczekujesz powagi ?
Jednak nie widzę w tej krytyce jakiegoś upadku. Póki co rozmawiamy na poziomie i stosujemy argumenty.
Jeżeli chcesz udowodnić że jesteś świadomym i wnikliwym obserwatorem to wskaż jakiś twój wiersz lub publikację a zwrócę honor a może i oddam cześć. Ale póki co nie mam podstaw.
avatar
Panie Rozar, proponuje mi Pan, bym wskazał mój tekst, który uwiarygodni mnie, że jestem świadomym i wnikliwym obserwatorem. Ja z kolei proponuję, by Pan się wysilił i sam sobie poszukał. Pomińmy limeryki, a jest ich na portalu 344. Ale są następujące grupy utworów, w których być może uda się coś znaleźć:
- Przyjaciele z dzieciństwa (opowiadania) - 11 tekstów;
- Wiersze patriotyczne 7 (9, gdyż jeden jest tryptykiem) tekstów;
- Wspomnienia i opowiadania - 18 tekstów;
- Wiersze różne - 55 tekstów;
- Wrocławskie spotkania - 26 tekstów;
- Wycinki z odkurzonych zszywek (publicystyka) - 7 tekstów.
Sporo tego jest, bo aż 464, a bez limeryków 120. Może coś uda się znaleźć, co potwierdzi, że jestem świadomym i wnikliwym obserwatorem.
avatar
Bardzo dobry limeryk:)
avatar
Adam w maju nie był w swoim kraju?A rozam ma problemy osobiste?
© 2010-2016 by Creative Media
×