Przejdź do komentarzyEpistolografia
Tekst 17 z 37 ze zbioru: różne
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-01-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2679

Były kiedyś czasy...  

ludzie pisali epistoły. 

Wstążeczką na lata  

czułe liściki przewiązane. 


Dzisiaj esemesy 

wystarczą, kliknięty piktogram. 

Czy one tak samo 

w pamięci będą przechowane?

  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tak, będą przechowywane, ale z pewnością nie w pamięci ludzkiej. A w najbliższej przyszłości chyba długo i skutecznie.
avatar
Te,ktore trafia do serca będą.
avatar
Przynajmniej lekki powiew optymizmu poczułem :)
Zmieniają się formy relacji między ludźmi, ale ich sedno pozostaje.
avatar
Myślę, że to już nie to samo ale trochę sztuczny znak czasów. Mówi się, że papier wszystko przyjmie i w tym coś jest:) Z podobaniem Hardy:)
avatar
Rilke pisał;
Lubię te ciemne godziny w mym bycie,
gdy zmysły toną w głębinie bezwolne;
jak w starych listach, widzę w nich ukryte
codzienne życie, już dawno minione
i jak legenda dalekie, prześnione

z pozdrowieniami
avatar
Myślę, że jednak nie pozostaną.
Pozdrawiam.
avatar
Atram, czy sztuczny znak czasów? Niepiśmienni mogą też uznawać pisanie listów, zamiast wysyłania posłańca z ustnym przekazem, za sztuczność:)

Jerzy - Rilke dobrze napisał. Powiało starocią, ale mającą swój urok.
Witam i również pozdrawiam.

Marianie - a co w zamian pozostanie? Tylko wspomnienia? Jeżeli już, to... muszą być zapisane, aby nie zginęły w pomroce dziejów. Niech później nabierają patyny, ale niech zostaną.
avatar
Hardy miałam na myśli maszyny czyli telefony czy komputery, przekaz ustny nie uważam za sztuczność :)
avatar
Niestety wiele ciekawych form twórczości przeminęło - szkoda .
avatar
Nie, nie będą przechowane w pamięci. Mamy teraz społeczeństwo... techniczne.

Straszne to, ale ja się nie poddaję i ciągle piszę "klasyczne" listy i wysyłam tradycyjne kartki z życzeniami.


:)
avatar
Formy się zmieniają, metody też. Twórczość, mam nadzieję, pozostanie.

Atram, napisałem o "pisaniu listów" (a nie przekazie ustnym) jako sztucznej formie dla niepiśmiennych, posługujących się li tylko ustnym przekazem :)

Piórko, mam jednak nadzieję, że nie zginie dobre pisanie i listy, mimo zamiany pióra i kartki na komputer. Obawy zawsze istnieją, gdy nowe wynalazki przynoszą zmiany. Podobnie pojawienie się telewizji miało spowodować upadek kin... a jednak nie.
avatar
Ne będą,treść inna,albo odczyt inny.Chyba,że z serca-sprawdzone empirycznie.Wolę papier.
© 2010-2016 by Creative Media
×