Przejdź do komentarzyLubię wisieć
Tekst 1 z 1 ze zbioru: Deszczu krople
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-01-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1198

Lubię wisieć

na drzewie

i słuchać szumu

delikatnych liści.


Lubię czuć

na ciele

podmuchy wiatru

i promienie słoneczne.


Lubię patrzeć

na Was z wysoka,

na przerażenie

w Waszych oczach.


Lubię słuchać

Waszych głosów,

kiedy krzyczycie

na mój widok.


Lubię nawet

ten sznur

wiecznie drapiący,

już tak bardzo nie uwiera.


Lubię wiedzieć,

że życie dalej toczy się

beze mnie,

nic się nie zmieniło.


Lubię myśleć,

że tak jest najlepiej,

inaczej być nie mogło,

dłużej już nie potrafiłam.


Lubię kiedy

wiatr kołysze mnie

do snu,

nucąc kołysankę.


Lubię spać

snem wiecznym,

nigdy się już nie obudzić,

snić przepiękny sen.


Lubię wisieć

na drzewie

wśród liści

cierpiąc trochę mniej.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Interesujący manifest dojrzewającego człowieka (mam nadzieję, że się nie mylę co do wieku podmiotu lirycznego). Trochę wieje grozą.
Was, waszych powinno być napisane małą literą.
avatar
Dziękuję bardzo za komentarz. Grozą wiać miało, dojrzewający to chyba dobre określenie podmiotu. Czy was, waszych może być z dużej ze względu na szacunek do czytelnika, czy ewidentnie powinno być z małej?
avatar
O,jaki prześliczny awatarek :-)))

Pisz, pisz, aż staniesz się nowym "Franciszkiem Villonem". No, ewentualnie Rafałem Wojaczkiem, ale bez jego obsceny względnie z obsceną typu "soft".

:)))
avatar
Optyka "z lotu bimbającego na sznurze Ptaka"? - i to nie do końca martwego?? Genialne w każdym calu! Tak pod względem formalnym, jak w warstwie przekazu! WOW!
avatar
Porada, aby nie pisać w wierszu zaimków wielką literą, wynika z efektu w odbiorze wiersza. Wielkie litery „Ciebie”, „Twoje”, „Ty” wywierają mocne wrażenie prywatności i mogą wzbudzić nieprzyjemne uczucie, że czyta się nieprzeznaczony dla nas czyjś bardzo osobisty tekst. A przecież nam, autorom wierszy, z reguły nie chodzi o to, aby czytelnik był obciążony takim uczuciem.
We wcześniejszych czasach poeci rzeczywiście pisali zaimki wielką literą, więc wiersz może wydać się także przestarzały. Poza tym podobno na portalach najczęściej zaimki wielką literą piszą poeci początkujący albo tacy, którzy sami poza swoimi wierszami innych nie czytają.
Ale pisanie zaimków wielką literą w wierszu błędem ortograficznym nie jest. Dlatego, jeśli uważasz, że tak ma być, to możesz zostawić. Przepraszam, ale mnie to trochę razi. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×