Przejdź do komentarzyAdam i żebro
Tekst 43 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-03-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1841

EWA Z RAJU NIE ADAMOWEGO


Boska komedia

tworzenia dobra

szkoda żebra,

którego można pozbawić siebie

aby ktoś się nim bawił

jak w piekle.

Kośc rzucona jak psu

jawi się jako niedostatek

ciała Adama.


Nieboskość jest niedoskonała

więc po co to wszystko?

Na niezbawienie,

na zapomnienie i życie

gdzie jest kraina Boga

raj zamienia się w trwogę,

bo znowu nie ma Adama

który potrafił dawać

i samotna kobieta

może to Ewa nie ta

która rodzi dobre owoce

mdłości z rodzaju

ludzkiego nie raju.

Ewa kusi swym ciałem

innego węża

nie ma już męża.

Nowe plemię adamowe

niesie wstyd

i zgrzyt.



Bóg pyta ze zrozumieniem

Adama, swego człowieka

po co prosiłeś o kogoś

kto ciebie tak bardzo dotyka

i nie chce tego

co dajesz,

nie masz raju.

Jest za to niebo

rozdarte

na strzępy

i płyną już sępy

aby zjeść ludzkie ciało

rzucone w pył obrócone.

Na ma już raju

jest wojna i głód

i rozkładu moralnego  smród.




  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Anettula,to nie było tak.Bóg najpierw stworzył Ewę,a że kobieta się nudziła powiedział do niej
-Ewo jesteś piękna, mądra, ale masz coś co nie jest ci potrzebne.Zabrał jej to i stworzył mężczyznę, dlatego mężczyźni mają,to czego nie mają kobiety. Niestety mają tylko to i nic więcej:)
avatar
Anettulo, jestem wstrząśnięty, do przepastnych głębi, wygnaniem z raju, w Twoim wykonaniu.
avatar
Pierwszy był Adam Adelo,jednak.:)
avatar
Nie w moim,ale co tam:)))
avatar
Danka, jak zwykle, niekompetentna i niedouczona, ale to nic... Danka ma to już od dawna.
Chciałoby się pisać, ale pióro nie chce...
Anettula, to dobry tekst, szczególnie druga część i można się spierać o piękno zapisu, ale to niezwykle sugestywnie zapis.
A Adam, którego bynajmniej nie zamierzam bronić, to pierwszy na świecie sutener i tak już to ciągnie się do dzisiaj. Właściwie kobieta jest najważniejszą częścią Natury, i mimo że została stworzona Adamowi do towarzystwa, to ona właśnie jest nośnikiem życia. A jak zachowują się zwierzęta? Modliszka zjada swojego kochanka, a truteń, samiec pszczoły miodnej... zapładnia pszczołę na wysokości nawet do 3 km i kiedy już tego dokona, pszczoła raptownie pikuje w dół, ciągnąc trutnia za sobą, który wobec niezwykle szybkiej ucieczki pszczoły traci genitalia i zanim opadnie na ziemię, to właściwie jest już po pogrzebie. Mężczyna ma szczęście... niektórzy faceci powinni tak właśnie kończyć po gwałtach... ale kobieta jeszcze nie umie fruwać i dzięki temu samiec ma się czym wysikać* i szuka potem nowej ofiary.
avatar
LA WINCZI,przebrałeś miarkę nie wiadomo po co.Może pochwalisz się kim jesteś na Zaciszu poetyckim.Jesteś największym chamem ,który niszczy ludzi.Przyszedłeś tu bo tam już nit cię nie lubi i nikt ci plusa nie da .Panie PRZEŹMIOM ,MERY LOU i w porywach GLADIATOR.jeśli jest tu ktoś z ZACISZA POETYCKIEGO wie o kim pisze:)Nie wykluczam, że przylazłeś tu za mną bo nie mogłeś znieść, ze jestem tutaj.Masz czego chciałeś.
avatar
Knoedel-powiem krótko,wiersz pisałam prosto,od serca,i szybko,ale to jaki jest,pozostawiam ocenom innych,wiem,że to nie jest super poezja i nie ma się o co spierać.

A Adela rzeczywiście głupoty gada straszne,niestety.Pozdrawim:)doucz się,a przynajmniej nie mów,że jesteś wierząca,bo i tak nie uwierzę.
avatar
Kobieta kochająca albo opiekująca się,a facet gorszy do diabła to jest gorzej z nim jak w piekle-absolutna prawda.Dziękuję za komentarz.
avatar
Bóg pyta ze zrozumieniem
Adama, swego człowieka:
- Po co prosiłeś o kogoś,
Kto ciebie tak bardzo dotyka
I nie chce tego, co mu dajesz?

Ano, właśnie: po co? Zrozumienie Boga jest dla nas zrozumiałe. Dziwi brak przezorności tylko u Adama.

Nie ma Raju tam, gdzie są czyjeś skargi
© 2010-2016 by Creative Media
×