Przejdź do komentarzyKról z berłem
Tekst 44 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-03-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1912

Pewien swoich racji

niewątpliwej nacji

zasiadł Pan

na tronie

myśląc o ogonie

a że sam był biały

to wytrzeszczał gały

jak w wielkiej ołudzie

można mówić o cudzie

i założył szaty

purpurą zdobione

które w całej krasie

nieść miały koronę

ale kiedy berło

wziął za swój atrybut

to zamienił kości

na wiele nieprawości


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo fajniutki wierszyk. Piszę wierszyk, gdyż tak nazwałaś cały zbiór. Generalnie jest to sześciozgłoskowiec, ale w kilku miejscach ten rytm zgubiłaś. Proponuję wersy "zasiadł Pan" i "na tronie" połączyć w jeden, a przy okazji "pan" napisać małą literą. W wersie "można mówić o cudzie" zamienić "można" na "czas". W wersie "na wiele nieprawości" zmienić "wiele" na "zbiór". I wtedy będzie to prawdziwy sześciozgłoskowiec.
avatar
Tak piszę,wychodzi mi róznie,dlatego są to wierszyki.Dziękuję za poprawki :)
avatar
Heh. Berła używamy też po defekacji do udrożniania i czyszczenia z resztek pożniwnych wlotu kanalizacyjnego. Takim berłem król wskazuje poślad.
avatar
Świetna metafora.Legion jaki ty mądry jesteś:)chyba zacznę cię wielbić.
avatar
I drink the girly blood from her broken seal
Like concentrate from my own revere
It hurts the first time but you are not crying
Body shakes with spasm, shiver filled with scream
avatar
To jakby czczenie fallusa, który kojarzy się z męskim berłem... czasami wesołym wróbelkiem, szybkim koliberkiem, a niekiedy... z dorodną kaszaną... pełnokwrwistą w cienkim jelicie... bez zwyczajowej pętelki z patyczkiem... do czyszczenia rozmaitych czeluści :)
Tak to widzę, ale mogę się mylić :)
avatar
Nie myli się Pan! A już najbardziej nie myli się pan w kwestii męskich wróbelków. I niech Pan jeszcze więcej pisze o męskich wróbelkach, bo to się będzie wszystkim podobać, a już szczególnie posiadaczom wróbelków. Czy tam pisiorów. Pamiętam jak kiedyś nagrali jakąś rozmowę Tuska i spółki, a tam padło słowo "pisior" i potem był wielki skandal. Dlatego najlepiej męskie wróbelki.
avatar
Wiesz legion,zwłasza legion,niczego nie musisz,ale możesz,pojedyńczo nosić krzyżyk i pić z ust wybranki,nie nazwę tego biologicznie.jestem zwolenniczką wyboru własnego.Pozdrawiam.
avatar
To może rimming? Nie mylić z roamingiem.
avatar
Sprawdziłam-posuwasz się znacznie zbyt daleko.
avatar
Mogą być dwa ujęcia: metaforyczne i dosłowne. Dosłowne, kiedy dopuści. Metaforyczne - dopóki nie dopuści. Dlatego nie sądzę, bym się posuwał. Raczej stąpam po linie, mogę spaść, a mogę też użyć skrzydeł. Używam ich, kiedy jestem zaakceptowany. Ponieważ nie uznaję porażki, odrzucony nie ukazuję się więcej.
avatar
Odejdź na wieki.:)w takim razie.Jakiej porażki?Posuwasz się za daleko,bo się nie znamy,i nie akceptuję idiotycznych propozycji czy podtekstów.
avatar
Rzekłaś...
© 2010-2016 by Creative Media
×