Przejdź do komentarzyZwiatun - Zakochana brzmi jak enamorada - fragment
Tekst 19 z 101 ze zbioru: Wydane przez Elę Walczak
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-03-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1675

- 16 maja, to dzisiaj - podaj mi Malwinko okulary – obejrzycie zwiastun nowego serialu „Zakochana”. To za godzinę. Boże, dzwońcie po ojca.

- Już jedzie. - Uwielbiałam patrzeć na jej zdziwienie. – Tylko nie płacz.

- To wydarzenie zmieni waszą karmę.

Takiej analizy egzystencji nie mogłam już słuchać. Byłam wyłącznie ciekawa tego, co będzie dalej.

Wybiła godzina osiemnasta.

Opowiem wam ten zwiastun, bo z pewnością nie siedzicie teraz przed telewizorem. Pół strony scenariusza, to 15 sekund na ekranie. Jeśli ci się nie spodoba, to odłóż i przełącz się na inny kanał myślowy.

„ZAKOCHANA”

WNĘTRZE.KUCHNIA – RANEK.

ANNA

Nasza oglądalność spada.

Przegląda poranną gazetę.

To już nie jest tajemnicą.

MAREK

Dzień dobry kochanie. Złe wieści?

Bierze gazetę, która leży na stole.

ANNA

To sprawka tego dziennikarzyny. Próbuje ze mną zadrzeć.

MAREK

Dołóż mu. Zasłużył na to. Dlaczego mówisz o nim dziennikarzyna? To przecież twój były mąż. Pobierzmy się. Będziesz miała go z głowy.

ANNA

Byłam już dwa razy mężatką. Pozwolisz, że odpocznę. Wszyscy ostrzą sobie zęby. Pamiętasz tego pisarza z balu? Zabił się, z powodu takich recenzji.

MAREK

Pisał dla twojej stacji telewizyjnej. Pamiętam. Zastąp go kimś innym. Lecę kochanie. Z pewnością sobie poradzisz. Pa.

ANNA

Czy ja jestem jeszcze komuś potrzebna?

Przy stole pojawia się postać.

ZJAWA

Ta komedia jest świetna.

ANNA

Tak myślisz?

Mówi nie podnosząc głowy.

ZJAWA

Nie wychodź za niego za mąż. Poznasz kogoś bardziej wartościowego.

ANNA

Tak myślisz?

Mówi, nie podnosząc głowy.

ZJAWA

To ty myślisz, że myślisz. Ludzi nie interesuje twoje życie, tylko zakończenie serialu. Mówię ci, zakochaj się w kimś innym.

ANNA

Kim jesteś?

Podnosi głowę. Widzi w drzwiach niewyraźną postać bardzo przystojnego, młodego mężczyzny.

ZJAWA

Kimś, kto zwiększy twoją oglądalność.

ANNA

W takim razie już cię kocham.


- I co, to już? – spytał mnie ojciec, który właśnie dotarł. - Alonzo, nagrałeś to?

- Tak, tato.

- To puść jeszcze raz, bo czegoś nie rozumiem. Dlaczego wszystko jest takie niedopowiedziane? Takie mało głębokie. I dlaczego ludzie proszą zawsze o radę jakieś duchy z zaświatów. Przecież właśnie od jego jest myślenie, żeby odpowiadać sobie na pytania. Tego właśnie nie zrozumiałem. Czy ona go pokocha inaczej, niż tamtych? Nie! Jeśli nie zmieni czegoś w sobie.

- Właśnie o tym jest ten serial. – Kochałam swojego ojca, za szczerość i za piękny, wrażliwy umysł.

- W takim razie matce się spodoba.- Wiedziałam, że drażni się ze mną.

Rozdzwoniły się telefony z gratulacjami i pokazały się pierwsze wpisy w Internecie.


Z pewnością będzie posiadał ambitne wątki, ale pewnie nie na tyle, żeby czerpać z tego mądrości życiowe.

Amen


Pokaż cycki!

Cycatka


Wiemy, o co chodzi. O oglądalność. Masz nas.

Klasa VII B


Nienawidzę cię.

Zouza


Hehe:) Świetnie. Nareszcie będę mogła się zrelaksować. Mam nadzieje, że będzie dużo wątków miłosnych, dobra fabuła świetni aktorzy, stylizacja. Pojawił mi się uśmiech na twarzy. Kocham nowości i dobrą kuchnię Hehe:) Może być czad.

Marianna


Wygrałaś:)

Antonio Banderas

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Melanż rodzajów literackich od prozy, przez dramat (uwaga: didaskalia piszemy innym krojem czcionki), po techniki pisarskie rodem z internetu - a wszystko w tak skondensowanej pigule, że per saldo to ni to, ni sio, ni pies, ni wydra, ni to a, psik! i jakeś się, skołowany Czytelniku, szybko rozpędził, tak jeszcze szybciej hamujesz.

Taki zwiastun (patrz tytuł) nikogo nie zainteresuje, chociaż...

Licznik odwiedzin wskazywałby, że ludzie tu jednak zaglądali... i, zdaje sie, odeszli z kwitkiem
avatar
Fragment zapowiada się interesująco z wielu powodów, a najważniejszy jest ten, że napisała to sama Elżbieta Walczak.
© 2010-2016 by Creative Media
×