Przejdź do komentarzyDroga do godności
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekporadnik
Formaproza
Data dodania2017-07-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2151

Nowa epoka w polskiej lieraturze. Daję na wzór, kto chce może spróbować. Jeden podobnie piszący załapał się przykładowo na ambasadora.





26.07.2017 r.

Pisia, woj. Podlaskie.

Józef Legion



Czcigodny nasz ojcze, wyzwolicielu i wodzu!


Któryś nas uwiódł kapłańskim urokiem!

Któryś nas wyzwolił spod jarzma ciemności!

Któryś jedyny sprawiedliwy, nam przywrócił wiarę!

Który nad nami sprawujesz rodzicielską miłość!

Który nam przewodzisz wśród chwastów i cierni!

Któryś nam obiecał ojczyznę utraconą!

Któryś nam przyniósł nadzieję i pokój!


Tobie niech będzie cześć i chwała na wieki!

Tobie niech służą ojczyzna i naród!

Tobie niech biją dzwony!


Ty nam zwiastujesz dobrą nowinę!

Ty nam otwierasz zamknięte bramy!

Ty nam torujesz drogę do godności!

Ty, nam, szlachetnym oddajesz włości!


Spójrz na swe dziecię, pełen łaskawości!

Mniej miłosierdzie, ulżyj mej skromności!



Z wyrazami najgłębszego szacunku i lojalności:

Kandydat na stanowisko członka rady nadzorczej w TVN lub Agora

Józef Legion

Parafia świętego Józefa w Pisiej


Załączniki:

!.  Akt chrztu świętego.

2. Opinia proboszcza.

3. Kserokopia legitymacji PZPR ojca.

4. Kserokopia legitymacji ORMO brata.

5. Kserokopia legitymacji właściwej partii.

6. Potwierdzenie opłacenia składek członkowskich za okres (…).


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, bardzo dobry pomysł i z pewnością wiele osób skorzysta. Przed wysłaniem zrób małą korektę z zakresu poprawności językowej: woj. podlaskie, a nie Podlaskie; wstaw przecinki przed: może, oddajesz; usuń przecinki przed: nam szlachetnym, nam przywrócił, pełen.
avatar
Dlaczego przypomina mi się powiedzenie, że historia kołem się toczy? Jakbym czytał o czasach sprzed siedemdziesięciu lat, oczywiście z uaktualnionymi zmianami ;)

Janko, jak uznaję i korzystam z Twojej wiedzy co do zasad poprawnej pisowni, w przypadku powyższego tekstu zgłaszam zdanie odrębne. Ze względu na moje zainteresowania i wiedzę o polityce (nie wypieram się tego, nie udaję "skromnego") uważam, że zbytnia poprawność w zapisie powyższej prośby może tylko zaszkodzić. W okresie przed 70. laty i obecnie władza rządząca niezbyt zwracała uwagę na wykształcenie. Chociaż wtedy była uzasadniona przyczyna, dzisiaj lepiej się "nie wymundrzać" przed władzą. Władza nie lubi "lepsiejszych". Wiadomo, tacy to wewnętrzna groźba dla obowiązującej linii i dyscypliny...
avatar
Hardy, masz rację. Ale z drugiej strony wypada robić korektę, by nie wyszły gnioty typu jednej z zawetowanych ustaw.
avatar
Nawet nie trzeba komentować. Tak bardzo pisi tłum jest antykomunistyczny, a sam wprowadza dokładnie to samo. Jak to się już skończy, będę się śmiał, bo jak na razie jest w tym coś przerażającego.
avatar
Tak, jest w tym coś przerażającego, ponieważ bycie zwolennikiem dobrej zmiany wiąże się z doznawaniem niezwykłych upokorzeń, a mimo to nie ubywa chętnych poddawaniu się tym ciągłym upokorzeniom.

Dlatego, że jeśli wyznawca dobrej zmiany choć w minimalnym stopniu orientuje się bieżącej sytuacji politycznej, ten rozumie jak wielka jest nieporadność, niezręczność, niewiedza i niekompetencja poszczególnych ministrów. Jak wielka jest fala kpin i szyderstwa w stosunku do całej ekipy rządzącej. Jakimi bredniami karmią oni społeczeństwo. Jakim dnem stały się media publiczne, itd...
Naprawdę trzeba mieć grubą skórę, aby dziś być pisowcem.
avatar
Ojcze nasz, Wyzwolicielu,
Tyle wokół "przyjacielów"!
Tyle dzielnych ludzi!
Tyś nas wszystkich zbudził!
avatar
Droga do godności (patrz tytuł)
prowadzi często przez utratę honoru.
© 2010-2016 by Creative Media
×