Przejdź do komentarzyO Franku paJacyku
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2018-01-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2588

O Franku paJacyku


Franek z Drewnicy pod Pustelnikiem

bardzo chciał zostać znanym kacykiem

i chociaż nikt go nie prosił,

on władzy ciągle donosił,

był sygnalistą* i paJacykiem.


* Sygnalista to dobrozmianowa formuła oficjalnego donosiciela będącego pod socjalną i prawną ochroną władzy.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
O, tak! Państwo zachęca. Ja już dawno o tym pisałem. Polska bardzo potrzebuje sygnalistów. Jest taki projekt, żeby w każdym zakładzie pracy, także w prywatnych przedsiębiorstwach byli zatrudnieni sygnaliści. Zakłada on także, że owi sygnaliści strukturalnie byliby wyjęci spod kodeksu pracy. Ma to polegać na tym, że sygnalisty nie można zwolnić. To jest według mnie najlepszy projekt, jaki urodziła dobra zmiana, ponieważ jeśli taki wejdzie w życie, to będziemy mieli miliony sygnalistów. Nie wiem, może i 30 mln sygnalistów. Taka gratka nie zdarza się co dzień. Kto by nie chciał kierownikowi pokazywać fucka, a przed szefem wypiąć dupę, ale nie do dymania, lecz na znak pogardy. Prawda?
avatar
Uff... śmieję się z fajnego limeryku, szlag mnie trafia, kiedy widzę, jak z Polaków "dobra zmiana" chce zrobić donosicieli... ups! - sygnalistów. Dlaczego przypomina mi to czasy minione?
Uzupełnię komentarz Legiona - donosicieli... ups -sygnalistów (muszę się przyzwyczaić do dobrozmianowego nazewnictwa. Tyle że nazewnictwo nie zmienia postaci rzeczy) - nie tylko nie będzie można zwolnić z pracy, ale ich judaszowe sredbrniki wypłacane przez dobrozmianowy rząd mają być zwolnione od podatku.
Legion ma rację - ogromna większość Polaków będzie chciała się uchronić od groźby zwolnienia i od płacenia podatków...
© 2010-2016 by Creative Media
×