Przejdź do komentarzyŚwiat nigdy wam nie wierzył
Tekst 1 z 39 ze zbioru: potpourri
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-01-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1781

Świat nigdy Wam nie wierzył!

Kpił sobie z Karusi co miłością wskrzeszała!

Z przymrużeniem oka patrzył na Alicję i jej Kapelusznika!

A Ikarowi mocno pukał w głowę,

I nie dlatego, że ojca nie posłuchał,

Ale że lotu nie ukończył…


Tak, ten świat ubrany w teorie,

poglądy i prawdy jedyne

- pogubił się mocno…


Zapomniał, że dusza złakniona miłości

na przekór faktom do żywych wraca,

że ważniejsza jest przyjaźń,

- bo wierzyć razem to już dokonać niemożliwego!

Bo zapomnieć się w locie

Nawet pod groźbą upadku

jest pięknie!

Bo jeszcze wiele można by

Mówić o waszych fantazjach

Które miażdżą nasze…


Jedno jest pewne

- Świat nadal Wam zazdrości!


P.S. Karusia, Ikar, Alicja... ile w nich wiary dzięcięcej, która łamie wszelkie reguły, a niemożliwe staje się  faktem...

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bo zapomnieć się w locie

Nawet pod groźbą upadku

jest pięknie!

Bo jeszcze wiele można by

Mówić o waszych fantazjach

Jak księgi zakazane


Jedno jest pewne

- Świat będzie wariatom
zazdrościł!


Wiersz naprawdę przekonywujący . dodałem nieco własnej kuchni. Pozdro .
avatar
Wiersz do mnie przemówił... językiem pełnym znaczeń.
Magia świata dziecięcego jest jedyną w swoim rodzaju magią. Kształtuje nam wrażliwość, empatię i pewne nieuchwytne pojmowanie świata, kiedy dojrzałość żegna wiek dziecięcy. Jednak wieku dziecięcego nigdy nie da się pożegnać, bo to podstawy naszej dorosłości, tego kim będziemy, a może już jesteśmy.
Pięknie jest upadać w... miłości.
Zatracić się od karuzeli zmysłów.
Wspinać się ponad ideały i spadać stamtąd na roztańczonej paralotni, żeby znowu poderwać się w... niemożliwe, bo marzenia same się nie spełnią... to właśnie my, czynimy je realnymi.
ładnie napisane kobiecą dłonią, chociaż pomaszkieciłbym w niektórych wersach, ale mam tak wtedy tylko, jak mnie coś łapie za... zastawki sercowe. :)
avatar
mądre rozważania na temat lodów ikara czy Dedala,zresztą sama nazwa mówi wiele...dusza to lot w kosmos,kto jest niewierzacy niech leci-papa.
avatar
Być może, że przeceniam swoje możliwości w mitologii gracekiej, anetullo, ale czy Ikar robił lub kręcił komuś lody? hihi
Może Talosowi, bo chyba nie Parandowskiemu? :)
avatar
Rozar, kupuję, dużo lepiej brzmi „Świat będzie wariatom zazdrościł” dokładnie tak, tylko szajba może sprawić, że porywamy się na rzeczy, które racjonalnie oceniane nie maja racji bytu, są bezsensowne... Szczerze, ja też im zazdroszczę:)
avatar
Teodorze, piękna interpretacja:), dziękuje.
avatar
Anettula, uwielbiam.... Twoje komentarze:)
avatar
LOTÓW-ERRATA.pewnie o ten komentarz chodzi.
avatar
Bym polemizowała z przesłaniem tego świetnego filozoficznego poematu. Myślę, że Autorka nas intelektualnie prowokuje, a tak naprawdę, jak my wszyscy, bezgranicznie wierzy, póki my żyjemy - w miłość, piękno i dobro.

Świat tylko dlatego jeszcze jakoś się kręci, że jak pisał J. London, "Mężczyźni są sprawiedliwi, kobiety dobre, a dzieci - okrutne"
© 2010-2016 by Creative Media
×