Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 31,35-40
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-03-09
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1286

`ona zaś rzekła do ojca swego: Nie gniewaj się, panie mój, że nie mogę wstać, (bo Rachela siedziała na bożkach domowych Labana)przed tobą, gdyż mam dolegliwość kobiecą, (z którą siedziała na bożkach domowych) ` `Chociaż więc szukał, nie znalazł bożków domowych` Czyli chociaż więc Laban szukał bożków domowych, na których siedziała Rachela z dolegliwością kobiecą, nie znalazł bożków domowych - uzewnętrznienie swojej powierzchownej koncentracji myśli i świadomości na domowej tradycji kultu religijnego, na którym siedziała Rachela z dolegliwością kobiecą. `Wtedy rozgniewał się Jakub i czynił (słuszne) wyrzuty Labanowi, mówiąc: Jakiż to mój (dokonany) występek i jaki mój (popełniony)grzech, że tak ostro na mnie (bez powodu) nastajesz ? ` `Przetrząsnąłeś wszystkie rzeczy moje (jak sitem), a co z gratów swoich (bożków swoich) u mnie znalazłeś ? Połóż to przed krewnymi moimi (potomkami Nachora, brata Abrahama) i krewnymi twoimi (potomkami Abrahama, brata Nachora), niech oni rozstrzygną między nami oboma (Jakubem potomkiem Abrahama, Labanem potomkiem Nachora, brata Abrahama z jednego rodu Sema, Genesis 22,20-23)` `Dwadzieścia lat mieszkałem u ciebie, owce twoje i kozy twoje nie roniły, (bo Bóg Wszechmogący wypełniał swoją wolę w Labanie przez wzgląd na Jakuba Genesis 30,27), ja nie jadłem baranów z trzody twojej, ( bo Jakub miał trzodę swoją)` `Tego, co dziki zwierz rozszarpał nie przynosiłem ci, ale z mojego (poniesioną) szkodę, ci wyrównywałem` `Ty zaś ode mnie żądałeś tego (z mojej trzody), co skradziono we dnie lub co skradziono w nocy (bez uwzględnienia, że skradziono w nocy)` `Bywało, że we dnie pozbawiał mnie siły upał (wysoka temperatura 40 stopni Celsjusza), a w nocy chłód (spadek temperatury do 5 stopni Celsjusza, duża różnica temperatur), i sen uchodził z oczu moich` (Rdz.31,35-40)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×