Przejdź do komentarzyWielki, świąteczny brak rozliczeń z fiskusem, czyli MRóWEK świąteczna praca i co komu z tego zostaje?
Tekst 37 z 60 ze zbioru: Lime... ryki
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2019-01-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2048

O WOśPie niby wszystko w Internecie,

statystyki, finanse i inne MRóWCZE  pecie.

Jedyny Owsiak, który

omija prokuratury

i zamiast u fiskusa, rozlicza się w... necie.




cyt:

`Zbliża się 27. finał WOŚP, niedługo zaczną się koncerty i zbiórka pieniędzy, a wolontariusze pojawią się na ulicach. Tymczasem Jerzy Owsiak został zaatakowany. Twórca Gadu-Gadu Łukasz Foltyn opublikował ostry komentarz na jego temat.


Jak podaje „Wirtualna Polska”, Foltyn zarzucił Owsiakowi, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy nie daje żadnych korzyści pacjentom, bo to NFZ wydaje 1000-krotnie więcej na ratowanie życia i leczenie. Uważa, że z Owsiaka robi się świętego i tworzy się mit WOŚP. Jego zdaniem Owsiak to „największy szkodnik służby zdrowia i chorujących”, który rozwiązuje nieistniejący problem i sieje spustoszenie w świadomości społeczeństwa. Foltyn chce jednak ratować życie, więc zorganizował urodzinową zbiórkę pieniędzy na WOŚP...`


`...Bo nie braki sprzętu są problemem w służbie zdrowia, w żadnym polskim szpitalu nie brakuje sprzętu, wręcz przeciwnie - często nie jest w pełni wykorzystywany... Brakuje na więcej etatów dla lekarzy, pielęgniarek, na podwyżki płac, na nowoczesne leki - ale nie na sprzęt... Rozwiązywanie nieistniejącego problemu i nazywanie tego ratowaniem życia - coś takiego tylko w Polsce – napisał Foltyn. (wiadomosci.wp.pl)

Więcej: https://www.planeta.fm/Czarna-dziura/tworca-gadu-gadu-atakuje-owsiaka-i-wosp-najwiekszy-szkodnik


  Spis treści zbioru
Komentarze (29)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Owsiak właśnie zrezygnował z funkcji szefa Fundacji, Adamowicz nie żyje. Czy już otworzyłeś szampana?
avatar
Może by tak ten tekst dzisiaj wykasować? Czy najlepiej dalej ostrzyć język?
avatar
Mmm... Nie usuwać! Nie usuwać! Wytrzymać! Najważniejsza jest świadomość prawdy, a von Knoedel daje jej świadectwo. Światełko do nieba. Piękne.
avatar
Zostawić ten tekst. Niech świadczy o autorze Knedlu.
avatar
Proszę udowodnić nieprawdę autorowi.
avatar
Przepraszam zapomniałem wystawić oceny.
avatar
Zapomniałem dodać, że jest mi niedobrze. Wyrzygam się wkrótce...
avatar
Tu śmierć Adamowicza nic nie zmienia i nie powinna.
Problem rozliczenia pozostaje.
avatar
Leo, nie otworzę szampana, bo nie popieram brutalnych mordów, bez względu na to, na kim są popełniane.
To, co się wydarzyło w Gdańsku, to bezmyślny mord, którego pobudek nie jestem w stanie zrozumieć.

Gdybym miał o tym decydować, to ten Stefan W. powinien być końmi rozerwany na Placu Węglowym, a tutaj szykuje się obywatelom utrzymanie umysłowo chorego kretyna do końca jego życia. Albo w więzieniu, albo w szpitalu psychiatrycznym o podwyższonym stopniu odosobnienienia. Jak zwał, tak zwał. Będziemy go wszyscy utrzymywać, aż do jego śmierci.

Zdecydowanie potępiam ten bestialski mord.
Orkiestra, to inna sprawa. Od lat nie chcą się rozliczać, a powinni, jak każda fundacja. Sprawa byłyby jasny, gdyby Owsiak ogłosił zarobki wszystkich organizujących Orkiestrę i podał do publicznej wiadomości, albo do Urzędu Finansowego.

Orkiestra, to szczytna akcja, za którą jestem całym sercem, ale powinna być prowadzona transparentnie dla odpowiednich urzędów. Gdyby tak było, nie byłoby żadnych problemów, a tak, to są niedomówienia, wielu ludzi ma okazję dowalić Orkiestrze i zdyskredytować jej szczytne cele. Szkoda.

Owsiak jest organizatorem imprezy i mmyślę, że w pewnym sensie jest również odpowiedzialny za jej przebieg. Postąpił słusznie, podając się do dymisji, bo jest nie tylko ideowym mesjaszem Orkiestry, ale i organizatorem. Organizowanie imprez publicznych podlega pewnym niezbywalnym standardom i procedurom.

Ale to wtedy dopiero wychodzi jak się coś stanie.

A stało się wiele. Niesamowita tragedia i kolejna nauczka dla wszystkich.

Legion, martwię się o Twoje trzewiki. Mam nadzieję, że nie obrzygałeś sobie nosków. Gorzej, jak to były domowe kapcie. Będzie jakiś czas... jechało.
avatar
Von Knoedel!
A jeśliby do podobnego czynu doszło w kościele, na procesji, na pielgrzymce, to optowałbyś za rezygnacją proboszcza, biskupa, czy może prymasa? Co? A może uważasz, że w takich miejscach nie są możliwe podobne czyny, co? Bo Bóg strzeże?

Nie ma na świecie demokracji, która mogłaby się ustrzec takich zdarzeń, gdzie człowiek w świetle kamer, przy tysiącach świadków dokonuje mordu na drugim. To nie musi być nóż, śmierć można zadać na miliony sposobów i w każdym miejscu.

A rzygać mi się chce, ponieważ dałeś swój tekst w tym dniu, w dniu śmierci Adamowicza. Światełko do nieba, von Knoedel. Ten tekst to Twoje światełko do Twojego nieba, von Knoedel.

Choćby mnie kusili koroną, choćby pasy ze mnie darli: nie chcę do Twojego nieba, von Knoedel. Za żadne skarby świata. Nie chcę do Krainy Wiecznego Rozliczania, gdzie ludzie łbów się nie ważą podnieść, by ich nie rozliczano z grymasów.
avatar
"Orkiestra, to szczytna akcja, za którą jestem całym sercem, ale powinna być prowadzona transparentnie dla odpowiednich urzędów. Gdyby tak było, nie byłoby żadnych problemów, a tak, to są niedomówienia, wielu ludzi ma okazję dowalić Orkiestrze i zdyskredytować jej szczytne cele. Szkoda. "

Nie ma ŻADNYCH niedomówień. Jest hejt, któremu ulegają mało rozgarnięci i nienawistni oszczercy . A wystarczyłoby, nawet dla średnio rozgarniętego, sięgnąć do wszystkich sprawozdań, bilansów, raportów składanych CO ROKU, żeby przestać pieprzyć o oszustwach Owsiaka.

Miałam już tego nie robić, bo to na oskarżającym ciąży OBOWIĄZEK udowodnienia win, ale JESZCZE RAZ podam link do strony WOŚP ZE SPRAWOZDANIAMI (od 2008 do 2017, ale wcześniejsze też są dostępne) I WYJAŚNIENIAMI. Wiem, łatwiej jest wylewać pomyje jak zadać sobie trud i przeanalizować te sprawozdania, ale przynajmniej nikt mi nie zarzuci, że biorę dane z sufitu.

https://www.wosp.org.pl/fundacja/wazne/rozliczenia

(Powyższe sprawozdania znajdują się także na stronach- Internetowej Bazy Sprawozdań Finansowych Organizacji Pożytku Publicznego prowadzonej przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach programu pełnej jawności naszych działań
- właściwego Urzędu Skarbowego)

Poza tym, z logicznego punktu widzenia: czy rząd PiS i ministerstwo odpowiedzialne za rozliczenia i kontrole OPP to zwolennicy i obrońcy Owsiaka? No, bo jeśli jeszcze nie ma zarzutów prokuratorskich, a PiS rządzi już ponad trzy lata, to znaczy, że kręcą lody z Owsiakiem? Tak?

.
avatar
No dobrze, po kolei. Jaką wartość mają wynurzenia twórcy Srutu-Tutu, czy jak się to nazywa? Poza paliwem do pieca nad którym się grilluje Owsiaka żadną i tu kropka. Nie bądź naiwny, gdyby jakikolwiek podmiot gospodarczy, z którym jest związany tylko nie złożył w terminie deklaracji lub sprawozdania, byłby wrzask i w domach szklana pogoda. Szopka z plasteliny chyba zastąpiłaby dobranockę. Kontrola za kontrolą, donos za donosem – taka jest codzienność Owsiaka od lat i co? I nic poza rozżalonymi Fołtynami, którzy dalej chcieliby ze współpracy coś mieć, a przestali mieć cokolwiek do zaoferowania. Z władzą sprzymierzony jest kościół, który chce mieć monopol na dobro. A ten monopol chce też mieć monopol na reglamentację dobra. Owsiak przeszkadza od lat. Idąc za nim młodzi ludzie udowadniają, że na dobro nikt nie ma monopolu i to boli. Zamiast na mszę, albo, ostatnio, w zwarte brunatne oddziały oni na festiwal, gdzie się bawią po swojemu i cieszą życiem. Siłą Orkiestry była otwartość, brak kordonów policji i barierek, a bezpieczeństwo gwarantowała atmosfera, która tam panowała. Lewactwo w czystej postaci.
Od razu założyłeś, że jest to „umysłowo chory kretyn”, a śledztwo nawet się jeszcze nie zaczęło. Nie sprawdzono bilingów, aktywności w internecie i osobistych kontaktów z innymi ludźmi. Czy był przekonany o bezkarności, czy chciał być męczennikiem. Nie wiem. Kto ma mnie przekonać o tym, że jest chory i działał sam? Prokurator, który umorzył sprawę Międlara? Nawet teraz tej władzy nie stać na normalne, ludzkie gesty.
avatar
Pamiętam "Kręciołę" Owsiaka. Pamiętam jak rodziła się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Z niczego, w czasach powszechnego biedowania, w czasach darmowej zupki Kuronia. Ten jąkała tego dokonał, człowiek, któremu język odmawiał posłuszeństwa w telewizji! On pociągnął za sobą młodych. To jest wyczyn.

Ale dobrozmianowcy postrzegają Owsiaka wyłącznie poprzez jego grzech pierworodny, którym jest słynne: "Róbta co chceta". Widzą tylko to hasło, a ono uderza w fundamenty ich myślenia o człowieku, o rzeczywistości. Ono im się kojarzy ze zdradą,wrogim sortem, zwierzętami. To hasło obciąża Owsiaka po wieczność. Tutaj nie chodzi o finansowe rozliczenia. Owsiak nie rozliczył się z hasła "Róbta co chceta".
avatar
To niech jeszcze oskarżą św. Augustyna (ten to ma dopiero życiorys, niech przeczytają Jego "Wyznania")
za słynne i jako pierwowzór "róbta, co chceta" -

"Kochaj i rób co chcesz".
avatar
Świetny komentarz Leo o reglamentacji dobra, donosach i szopkach z plasteliny. Podpisuję się pod nim, jeśli Leo się zgadza.
avatar
Zgadzam się, przyznaję sam to robiłem pod Twoimi bez pozwolenia
avatar
I jeszcze jedno, Knedel.
Od początku biorę udział w WOŚP, a od wielu lat w aukcjach. Cztery aukcje wygrałam. I właśnie dlatego, bo to nie jest 5, 10, czy 100 zł chciałam się dowiedzieć, jak rozliczane są finanse WOŚP.

Gdyby miała tylko cień podejrzenia to pierwsza zgłosiłabym sprawę do prokuratury, bo nie daję na Owsiaka (to zdrowy mężczyzna) tylko na chore dzieci i seniorów.

Wbrew chamskim oszczerstwom na mój temat "schizofreniczka, socjopatka genetyczna" autorstwa jednego z... kulturalnych i miłosiernych użytkowników, nie jestem idiotką, którą swoją kasę oddawałaby oszustom.
avatar
Coś jest na rzeczy, bo prokuratura wzywa Owsiaka od lat. Jeszcze zanim PiS doszedł do władzy.
Z różnych, niezależnych źródeł wynika, że nie do końca wszystko jest transparentne, a powinno. Wynagrodzenia, Mrówka i część przeznaczona na prowadzenie fundacji.
Czy ja pisałem, że Owsiak jest oszustem? Nie przypominam sobie. Prowadzenie tak dochodowej fundacji musi być w miarę, powtarzam w miarę, sumiennie rozliczone.
Hejt nie jest wyznacznikiem moich opinii. Kieruje się zawsze własnym pojmowaniem sprawy, czytając z różnych źródeł potrzebne informacje.
Legion, dawałem teksty o Owsiaku niejeden raz na publixo.

Legion, każdy ma swoje niebo i piekło. Ja, u siebie, czuję się dobrze w moich dwóch światach (piekło i niebo) i nic mnie nie dręczy w związku z moimi poglądami. Nie mam żadnych, poza publixo, konfliktów z ludźmi. Jestem lubiany i lubię również ludzi. Chętnie ze mną rozmawiają, bo zawsze mam coś do powiedzenia, czego myślący człowiek nie jest w stanie zlekceważyć, podobnie jak ja, kiedy słucham innych, myślących ludzi, Legion.
avatar
Ja też latami uczestniczyłem w Wielkiej Orkiestrze i cieszę się, że istnieje i to na pożytek ludzi.
Podobnie uważam za pożyteczną "szlachetną paczkę", mimo różnych informacji, bo człowiek nawet uczciwy musi ciągle zmagać się z udowodnieniem prawdy, natomiast kłamstwo jest brane od razu za dobrą monetę, bo ludzie lubią kłamstwa. Natomiast prawda ma zawsze drogę usłaną kłodami. To siedzi w wielu ludziach, jak zemsta za grzech pierworodny.
avatar
To dlaczego w taki sposób ze mną dyskutujesz (dałam Ci plus za ostatni komentarz).

Fakt, że Owsiak był wzywany do prokuratury świadczy tylko o tym, że ktoś złożył donos. Musiałbyś też stawić się w prokuraturze, gdyby jakaś szuja oskarżyła Cię o złodziejstwo. Czy to, że składałbyś zeznania zrobiłoby z Ciebie złodzieja?!

Dlaczego nie zapoznałeś się ze źródłami, które wkleiłam. Nie przeczytałeś, bo inaczej nie pisałbyś znowu o wynagrodzeniach. A tam jest czarno na białym, że nawet 10gr nie jest przeznaczone z WOŚP NA CELE ADMINISTRACYJNE, CZYLI W TYM TAKŻE WYPŁATY. WOŚP to nie Mrówka, czy inny Melon. 100% wpłat na WOŚP jest przeznaczone na dzieci i seniorów. Wpłacasz na Mrówkę, czy na Melon? NIE! Ja też nie. A jeśli w tych "pochodnych" są jakieś nieprawidłowości to dlaczego Owsiak nie siedzi w więzieniu. Te "pochodne" działają dużo dłużej niż rządzi PiS. Dlaczego Pis tego nie rozlicza i nie oskarża Owsiaka? Rządzą ponad trzy lata! Powtórzę pytanie, PiS kręci lody razem z Owsiakiem? bo innego wytłumaczenia nie ma...
avatar
A jeśliby zostawić forsę na boku? Jeśliby się okazało, że te drobne, może czasem grubsze (choć nie wydaje mi się, żeby ludzie wypruwali sobie flaki na WOŚP), więc jeśliby się okazało, że ludzie płacą za klimat, za atmosferę w tym jednym dniu? Jeśli to się ludziom podoba, tak jak prawicowym ateistom pielgrzymki?

Jeśli wielu ludzi chce poczuć, doświadczyć specyficznego rodzaju więzi, serdeczności, radości? Być może czegoś podobnego, co niektórzy odczuwają na zlotach RM, oazach?

Jeśli są gotowi zapłacić tylko za to, żeby znaleźć się w takiej Polsce choć na jeden dzień?

Co wtedy? Z kim walczą plastelinki? Z WOŚP?
avatar
Wyjaśnię jeszcze coś. Otóż doceniam ludzi o sztywnych poglądach, nawet jeśli są one wbrew logice. Idę na zwarcia z von Knoedlem, ponieważ On nie rozumie, że Jego reprezentują plastelinki. Ludzie o kręgosłupach z gumy i moralności poniżej wychodka. Poza tym nie dostrzega pełnej krasy towarzystwa, z którym mu się tylko wydaje być do twarzy. Piszę tak dlatego, że nie zakładam, iż von Knoedel byłby zdolny do udziału w jakichkolwiek pogromach na pedałach, masonach, Żydach, muślinach, wiedźmach, transwestytach, itd... Ponieważ jestem diabłem czuję takie rzeczy, wiem, że to wisi w powietrzu. Pogromy, tak...

Poza tym, von Knoedel musi zrozumieć, że przestrzeń jest miejscem w którym przyszło żyć bardzo wielu, bardzo różnym ludziom. Niedoskonałym ludziom, błądzącym, poszukującym, innym. Odmawiać ludziom prawa do tych rzeczy, kiełznać według uznania mniejszej czy większej grupy społecznej, to jak stawiać się wyżej Stwórcy, który zdaje się nie wtrącać? Co?
avatar
Świadomie powstrzymywałem się z komentarzem, bowiem mój tekst dotyczący tego haniebnego czynu oraz cztery wypowiedzi pod tekstami Piórka i Hardego znikały niemal natychmiast w chwili ich opublikowania. Zazwyczaj kasowaniu moich wypowiedzi towarzyszy blokowanie nie na dwa tygodnie. To też miało wpływ na moja powściągliwość. O dziwo tym razem już jestem aż cztery dni na portalu, wiec się odważyłem wypowiedzieć. Powtarzam więc, że zgodnie z moimi przewidywaniami dobrozmianowcy będą milczeć lub też obwiniać Jurka Owsiaka. A ja nieustannie sadzę, ze winnymi tej tragedii są ludzie mali, niespełnieni i zakompleksieni, a takich na portalu jest bardzo dużo, chyba nawet przeważają.
avatar
Zobaczcie wszyscy sie najezyliscie na Sir Theodora. Nie wzne czy sie z nim zgadzacie czy nie...kazdy ma prawo miec swoje prawa. Jezeli WOSP byl by uczciwy ...zobaczcie czy ktos po prostu nie robi ludzi o dobrym sercu w konia. Zobaczcie ten film i tego blogera...https://www.youtube.com/watch?v=g2lAfro1PS4


Ja juz w latach 90 tych slyszalam, ze tam co jest nie hallo jak moja kolezanka pracowala dla jednej z firm jaka dostarczala sprzet medyczny do szpitlai.
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g2lAfro1PS4
avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g2lAfro1PS4
avatar
Malle Babbe… coś jest na rzeczy. Jeżeli coś nie jest transparentne, a tyczy zarabiania pieniędzy, to zaraz rodzą się podejrzenia. I dobrze, że się rodzą.
świat się zmniejsza, ale i zaufanie w tych drapieżno-komercyjnych czasach również maleje. Ma i leje.
avatar
Z ostatniej chwili…
Leo, Owsiak właśnie znowu jest prezesem Fundacji. Adamowicz nie żyje. Czy już otworzyłeś szampana?
To był dopiero niehonorowy myk. Odwołać się z prezesury i z powrotem do niej wrócić.
Jak myślisz, Leo, jakiego charakteru ludzie tak postępują?
Sam sobie odpowiedz. Ja odpowiedź znam.
avatar
W polskiej służbie zdrowia od zawsze brakuje

- lekarzy;
- pielęgniarek;
- personelu sanitarnego;
- maseczek;
- środków ochrony osobistej;
- szpitalnych łóżek;
- karetek pogotowia;
- śmigłowców ratunkowych;
- respiratorów;
- jednorazowych rękawiczek;
- należytych wynagrodzeń;
- itd., itp.

NIE BRAKUJE JEDNEGO: HEROIZMU
© 2010-2016 by Creative Media
×