Przejdź do komentarzyWiara... więc wara!
Tekst 45 z 105 ze zbioru: Wiersze satyryczne
Autor
Gatunekobyczajowe
Formawiersz / poemat
Data dodania2019-05-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1104

Wiara... więc wara!


Nie zawsze to co widać,

Pełną prawdę odsłania...

Niektórzy jednak w `to` wierzą,

Bez żadnego sprawdzania.




  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
To prawda Michalszko...jak powierzchowny jest zmysł wzroku a jednocześnie jak pobudza wyobraźnię i omamia umysł. Czy to celowy zabieg Stwórcy...wierzmy w co chcemy ale dajmy sobie nawzajem przestrzeń na przemyślenia a nie narzucajmy własnych przekonań na siłę. Wszystko musi w przyrodzie dojrzeć...my także , bo jesteśmy jej częścią. To moje skromne zdanie. Serdeczności Michalszko :)
avatar
Właśnie, Marto, chodzi o to narzucanie na siłę. Jakoś tak z niektórymi ludźmi jest, że jak w coś wierzą, to robią z tej swojej wiary wielkie halo, mając za złe innym, nierzadko obrażając i prześladując, że ta ich wiara do nich nie przemawia. Brak w nich tolerancji. A co gorsza, stają się coraz bardziej agresywni. Taka wiara, to nie wiara, to psychiczny terror. Historia Świata pokazuje to najlepiej, co ludzie ze swoją wiarą robili... A czy teraz mądrzej robią?
Miłego wieczoru. :)
avatar
Wiara czyni istne cuda,
Cudeńka - i cudaki.
avatar
W końcu lat 80-ch ub.w. we wsi P. na Ziemi Chełmińskiej u jednego z biedujących gospodarzy na drzewie w jego sadzie pojawiła się postać NMP.

Ludzie z całego województwa zaczęli masowo do tego sadu zjeżdżać, więc gospodarz otworzył grillownię, sklepik z dewocjonaliami oraz napojami i słodyczami, a po pewnym czasie nawet zbudował dla strudzonych wędrowców dyskretny gościniec
avatar
O tym właśnie mowa, Emilio. Wiara bywa cudaczna i często bardzo komercyjna... A ciemny lud to kupuje. ;)
© 2010-2016 by Creative Media
×