Przejdź do komentarzyDziecięca miłość
Tekst 80 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-13
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1491

Dziecięca miłość


Uczniowie ze szczytu swych serc spoglądają na sympatię. Młode serce otwarte na miłość, zwaną dziecięcą, szczeniacką, młodzieńczą, wcale nie myśli o tym, że zmieni się „ obiekt” sympatii. Serce kocha i uczy się kochać tak, jak rozum zdobywa wiedzę i stara się ją zastosować w swym życiu. Cechą charakterystyczną miłości jest położenie solidnych fundamentów pod udane życie, czyli osiągnięcie szczęścia. Miłość góruje nad wiekami, gdyż swoje prawdziwe źródło posiada w wieczności – w Bogu i stamtąd spogląda na człowieka, przenika, pomaga w urzeczywistnieniu ludzkiego życia, osiągnięciu stanu szczęścia.

O niektórych uczniach mówi się „ zakochany po uszy”. Określenie odzwierciedla stan serca, w którym ogień wzbił wysokie płomienie, że ogarnia twarz i uszy. Często młody człowiek wstydzi się nowego uczucia, które pojawia się nagle i niespodzianie.  Jednakże w  ten  sposób  urzeczywistnia  się  wezwanie: „ Kochaj Boga z całego serca, duszy i sił, a bliźniego jak siebie samego”( por. Łk 10,25in).

Od Adama i Ewy aż do skończenia świata, serce człowieka pragnie miłości, trwając w miłości BOGA, może w pełni kochać innego człowieka i odwrotnie: kochając człowieka, uczy się kochać Boga.

Pojawienie się miłości to wprowadzenie młodego człowieka w tajemnicę tego, co wyższe i umożliwienie wyrwania się z tego, co niższe. Miłość, nawet „ szczeniacka”, pozwala wyzbyć się tego, co cielesne, poznać szerszy horyzont prawdy o życiu, zanurzyć swoje serce,  jak gdyby w oceanie, przelać swą rzekę i napełnić się nowym przypływem. I to jest właśnie cudowne: miłość rozwija w w człowieku dobre cechy osób kochanych.


Motto!

Miłość dziecięca jest jak wschodzące słońce, które rozjaśnia widnokrąg, przez ciągły wzrost będzie dążyć do osiągnięcia pełni życia.


  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Z zainteresowniem przeczytałem, tę sformułowaną przez Ciebie na portalu, wersję miłości doskonałej, osiągnięcie której, jest niełatwe dla wielu z nas.
© 2010-2016 by Creative Media
×