Przejdź do komentarzyMoje słoneczko
Tekst 79 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1567

Moje słoneczko


Gwiazdy! Wielu młodych ludzi marzy, żeby być gwiazdą. Jedni z nich pną się w górę ciągnąc za sobą wielu innych poprzez dobre uczynki. Inni idą „ po trupach”, nie licząc się z nikim i z niczym. Osiągają swój cel, stając się gwiazdą. Jednakże  są one dalekie, zimne, niezdolne ogrzać nawet najmniejszego kwiatka, ani źdźbła trawy.

Dzieci cieszą się ze stwierdzenia bliskich osób, szczególnie rodziców, babci, dziadków, którzy do swych pociech mówią: „ Moje słoneczko”. To stwierdzenie określa bardzo bliską relację osobową, w której dziecko jest kochane, dostarcza radości, sprawia, że dorosła osoba czuje się bardzo dobrze. Pod jego wpływem znikają troski i zmęczenie. Również nauczyciele do niektórych dzieci używają określenia: „ Moje słoneczko”, chcąc podkreślić, że współpraca z nim jest przyjemnością, radością i przynosi satysfakcję.

A kiedy przyjdzie ci ochota być gwiazdą, szczególnie ze sztucznym światłem – nawet w kręgu rodziny, wokół której inni muszą tańczyć i przyklaskiwać, to pomyśl o tym, co byś stracił. Wszyscy ulegamy podobnym pokusom, lekceważąc swoich rodziców, bliskich, przyjaciół, kolegów, byle przyoblec się w sztuczne światła, które nam schlebiają fałszywym poklaskiem.  Chyba  nie  warto  być  gwiazdą  za  cenę  utraty  właściwości „ słoneczka”?  Pomyśl o tym!



Maksyma!

Słońce podaje promień światła. Pełnię szczęścia daje światło płynące z serca osoby.



  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bycie gwiazdami=słoneczkami nakłada na nas wszystkich obowiązek DZIELENIA SIĘ tym, co w nas najlepsze.

Tylko gdzie taki świat kiedykolwiek widzieliśmy? Między krasnalkami?
avatar
Szanowna Pani!
Zdaję sobie sprawę, że każdy komentarz jest wyrazem troski. Za co serdecznie dziękuję. skryba021
avatar
Każdy komentarz (na portalu literackim) powinien być wyrazem przede wszystkim przemyśleń, sugerowanych i ewokowanych przez komentowany tekst.

Idea Raju na Ziemi i w nim Człowieka-Słoneczka musi MUSI pozostać w sferze jedynie naszych tęsknot. Jaki świat był/jest/będzie, PRZECIEŻ CHYBA TO WIDZIMY od zawsze wszędzie i na zawsze.

Nie uczmy dzieci bycia aniołami. One muszą być przede wszystkim dziećmi
© 2010-2016 by Creative Media
×