Przejdź do komentarzyNa ministra oświaty
Tekst 69 z 94 ze zbioru: Satyriady
Autor
Gatunekpoezja
Formafraszka / limeryk
Data dodania2021-07-14
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń745

Minister MEN-u wydał orędzie,

że uczennicom cnót wnet przybędzie.

Lepiej by zaczął od swoich w rządzie

(tam, gdzie nepotyzm, w bród krewnych w rodzie).

Chyba że za wzór niewieściej cnoty

stawia Martusię i jej ciągoty.


  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Oni tam mają swój punkt widzenia i oceniania...
avatar
Optymisto, gdyż, wg nich - co wolno wojewodzie...
A ty, Narodzie, buzię w kłódkę i masz nas słuchać. No!
avatar
A ja całe noce wzdycham
do cnót, jakie wciąż ma Krycha.
avatar
Cnoty Krychy, wszystkim znane...
Janko, masz je niezbadane? ;)
avatar
Hardy, ja też bym wolał bez takich tematów (politycznych), jak cnoty niewieście, ale sam wiesz, jak to wszystko wzbiera w człowieku. Tylko małpom pasuje. Przejdzie nam, kiedy nadejdzie:

Art. 127. § 1. Kto, mając na celu pozbawienie niepodległości, oderwanie części obszaru lub zmianę przemocą konstytucyjnego ustroju Rzeczypospolitej Polskiej, podejmuje w porozumieniu z innymi osobami działalność zmierzającą bezpośrednio do urzeczywistnienia tego celu, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 10, karze 25 lat pozbawienia wolności albo karze dożywotniego pozbawienia wolności.
avatar
Legionie, są i inne paragrafy kk. Zwłaszcza jeden wstawię, dla pewnego człowieczka:
§ 1.
Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.
§ 2.
Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.
§ 3.
Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

I to nadejdzie. Potrwa krócej lub dłużej, ale poczekam. Myślę, że tivi-relacje z rozprawy w sądzie będą miały rekordową oglądalność...
avatar
Można stawiać zakłady, kto będzie pierwszy: Temida czy kostucha?
avatar
Legionie, chciałbym, aby Temida.
Jednak w tym przypadku jestem małym optymistą. Znając życie polityczne.
avatar
Dla dworu lepsza byłaby kostucha, bo jak Temida, to dwór się już nie podniesie. Może dwór w porę poda herbatkę? Sceptycznie, ale wszystko zależy od siły charakteru skrzywdzonych. Ja tym rzeźnikom życzę powodzenia!
avatar
To możliwe, ale małe pradopodobieństwo. Wolę poczekać na Temidę... a jeżeli nawet kostucha zabierze naturalnie wcześniej jednego czy drugiego, to zostanie jeszcze do osądzenia "a imię ich tysiąc".
Jako przestroga dlka oprzyszłych rządzących, czym kończy się w naszej już części Europy, wcześniej czy później, chętka na dyktaturkę.
avatar
Pani Sędzia Krystyna chyba ma cnotę niewieścią... ale kto normalny odważyłby się sprawdzać? Toć to jak zajrzenie do paszczy smoka, groty niedźwiedzia... :)
avatar
Florianie, przy tej Krystynie modliszka to niewinne stworzonko...
© 2010-2016 by Creative Media
×