Przejdź do komentarzyhistoria pewnej przyjaźni
Tekst 195 z 255 ze zbioru: stopniowo
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2012-10-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2950

historia pewnej przyjaźnidodany przez mck47 o godz. 08:42:52 

pogodziłem się z samotnością 

ona jedna 

klęka koło mnie 

gdy jestem sam ze sobą 

patrzy w oczy 

nuci pod nosem 

piosenki Demarczyk 

 

słucha ze zrozumieniem 

przyśpieszonego pulsu 

uspokaja płomieniem świecy 

 

opiekuje się jak chorym 

który założył przyciemnione okulary 

ogląda bliźniacze dni 

jak jedno wielkie zaćmienie 

coraz bardziej  

obcego świata
  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przyjaźń z samotnością - wyznanie niecodzienne. Samotność nucąca piosenki Demarczyk - niezwykłe. Piękny wiersz. Mnie poruszył.
avatar
To rzeczywiście dobra przyjaciółka. Może nawet trochę zazdroszczę?...
Ciekawy wiersz.
avatar
No co Ty lilli .. nie zazdrość. To nie jest żadna przyjaciółka, to `bluszcz` ;)
avatar
ajw, samotność w tym wierszu jest bardzo pociągająca. Ale zapewne ma jeszcze i inne twarze.
Ja tak tylko trochę...
avatar
Bardzo ładnie i spokojnie poprowadzona myśl zakończenie ujmujące :)
avatar
piękny wiersz i losy samej Demarczyk bardzo pasują do treści.
avatar
Tytułowej historii przyjaźni tutaj i "nie ma"... i - jednocześnie - "ma". Nie ma tutaj jej, bo nie jest to obraz dynamiczny, wypełniony zdarzeniami w czasie przeszłym (co stanowi przecież istotę pojęcia historii) w rodzaju np. "...siedziała na przystanku... spadł deszcz... otworzyła nad nami cytrynową parasolkę... itd., itp." Wszystko to, co przed Czytelnikiem w wierszu się jawi, to czysta statyka, trwanie, zawieszenie w czasie; co by nie było, dzieje się TERAZ: /ona/ "klęka koło mnie", "patrzy w oczy", "nuci piosenki Demarczyk", "słucha ze zrozumieniem", "uspokaja płomieniem świecy", "opiekuje się jak chorym"...

A jednak mimo wszystko jest to jednak - historia. Wprowadza w nią jeden tylko wers: "pogodziłem się z samotnością". To jest POCZĄTEK tej pięknej przyjaźni...

Co będzie dalej, czas przyszły pokaże.
avatar
Życie, wiele sekretów ma i wiele sposobów zna, to raczej nie my je, lecz, ono nas, może zaskoczyć,lub nie, gdy tego chce...
© 2010-2016 by Creative Media
×