Przejdź do komentarzyLampa u sufitu
Tekst 87 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-26
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1579

Lampa u sufitu



Uczeń przygotowany i nie przygotowany do lekcji; trzeba ich zobaczyć w klasie, bo są ewidentnie różni.  Uczeń przygotowany do lekcji jest aktywny, pogodny, nic mu nie przeszkadza, chce pokazać odrobione zadanie.  Gotowy do przyjęcia nowej porcji wiedzy.

Jest jak lampa  u sufitu, która świecąc, rozprasza mrok, niesie radość z postrzegania rzeczywistości.

Całkiem inaczej postępuje uczniem nieprzygotowanym, zakłóca porządek, jest głośny, zadufany, mający do wszystkiego pretensje. Nie pozwala przeprowadzić lekcji. Jest jak lampa o słabym świetle u sufitu. Nie posiada odpowiedniej ilości potrzebnego światła, nie chce podążać ścieżką edukacji, przeszkadza nauczycielowi i uczniom. Denerwuje!

Oczywiście, że nauczyciel spostrzega zaistniała sytuację. Często wzywa rodziców, aby zaradzili złemu postępowaniu dziecka. Jednakże nawet rodzice nie zawsze potrafią skutecznie wpłynąć na dziecko, gdyż uważają, że jak dorośnie to zmądrzeje. A taki uczeń uważa, że nauczyciele nie mają racji, nauka nic mu nie da,  swoją bufonadę ma za przejaw mądrości, uczęszczanie do szkoły to strata czasu. Znajduje się w nim niechęć do nauki, lenistwo, brak pracy nad sobą, brak rozwoju uspołeczniającego. Zdaje się być oczywistą prawdą, że bez   wiedzy, jak mówi przysłowie nawet Salomon z próżnego nie naleje. Nie zabłyśnie pełnia światła!

Jeżeli w klasie znajdzie się wiele lamp o słabym świetle, o nieodpowiedniej  ilości luksów,  to nie sposób postąpić w dalszej edukacji.   Trzeba wpierw zbadać, odszukać przyczynę, gdzie tkwi przyczyna,  co powoduje zahamowanie dopływu prądu, aby żarówka miała odpowiednią ilość lumenów światła. Przecież natężenie światła w emitowane przez żarówkę, jak i przez zdobywaną wiedzę, pozwala oku wyraźniej widzieć obraz. Intensywność zdobytego światła wiedzy ma ogromny wpływa na postępowanie, gdyż w tym świetle potrafi wybrać właściwe decyzje życiowe. Poznać swoje powołanie i realizować w działaniu. Należy usilnie dbać o światło w swoim oku.


Motto!

Odpowiednia ilość światła w oku, potrafi przeniknąć mrok i odkryć prawdę decydującą o życiu.


  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Światło w oku ucznia (patrz końcówka) to pikuś. Najważniejsze to światło, z jakim przychodzi na lekcje nauczyciel.

Jeśli ma on problem ze swoimi uczniami, powinien natychmiast zmienić zawód
© 2010-2016 by Creative Media
×