Przejdź do komentarzyBajki pana K.
Tekst 25 z 30 ze zbioru: Bajerrra!
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-11-30
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1151

BAJKI PANA K.

Pan K. opowiada różne rzeczy. Ostatnio spory sukces odniosła historia o sprzedaży firmy jakiemuś Duńczykowi. Pan K. był jej  źródłem i to skutecznie zdezawuowało jej wiarygodność.

Wcześniej pan K. opowiedział kilka spektakularnych, malowniczych historii. Nie jest jedyny w takiej nieodpartej i przemożnej skłonności do konfabulacji. W „Chemarze” też takiego spotkałem. I w „Sawoxie” też.

Razem z historią o sprzedaży pan K. opowiedział o tym, jak kupował silnik do trajzegi. Miał być  o mocy7 kW, ale po przeczyszczeniu tabliczki znamionowej okazało się, że moc ma 14 kW. Więc domowa instalacja nie wytrzymuje, wywala bezpieczniki, więc pan K. musiał podpinać trajzegę do słupa, a w tym celu musiał się na niego wspiąć. Ja go wyceniam na jakieś 150 kilo przy 1,70 wzrostu. Na słup? On? W pracy ma ksywę „Godzilla”, bo świetnie naśladuje jej chód.

Ziemniaki tak mu obrodziły, że do wiaderka ( takiego normalnego o poj. 10 l ) tylko 3 się mieściły.

Mnie jednak najbardziej urzeka historia o sankach i brzozie. Pan K. poszedł na sanki z wnukiem. Puścił go z górki, a ten tak nieszczęśliwie skręcił, że wycelował wprost w taką, o taką ( tu średnica drzewa została zobrazowana dwoma dłońmi, jakby obejmującymi pień i określająca go na jakieś 15 – 20 cm) brzozę. Wnuk swą masą i pędem wiedziony ściął brzozę i pojechał dalej.

Podobna brzoza pod Smoleńskiem zatrzymała polski samolot, a wnuczek pan K. rozdupczył takie drzewo nic sobie z niego nie robiąc. No.



  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×