Przejdź do komentarzyDruga tura Wyborów Prezydenckich 2020. Apel zwykłego Obywatela
Tekst 17 z 25 ze zbioru: Świątecznie
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2020-07-12
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1108

Druga tura Wyborów Prezydenckich 2020. Apel zwykłego Obywatela


Ja, zwykły Obywatel, zastanawiam się, co jeszcze można zrobić, żeby w poniedziałkowy poranek nie poczuć się znowu jak zbity pies. Jednak tym razem już nie chodzi o samopoczucie połowy Polaków w ten jeden dzień. Ważą się losy Polski i wszystkich bez wyjątku Polaków na długie lata.

Jeśli my, światli obywatele nic z tym nie zrobimy, to pozostanie nam tylko ulica. Dlatego spróbujmy zabrać ze sobą kogoś, kto był bierny w pierwszej turze wyborów. Nawet niewielka skuteczność — może przechylić szalę. (WCz)


* Gif z Internetu


  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ape, a czymże jest wolna wola? Przecież to – wg najprostszej definicji – możliwość wyboru w sposób świadomy, także nieprzymuszony. Świadomość zaś to — stan umysłu człowieka, który jest w stanie odbierać wszystkie informacje pochodzące ze świata zewnętrznego. Jakby więc nie patrzeć, każdy wybór, by mógłby być postrzegany jako mądry wybór — musi być świadomy. Głupich, nieprzemyślanych wyborów — w tej konkretnej sytuacji — nam nie potrzeba.
A tolerancyjni — to jasne, że powinniśmy być... Zawsze i wszędzie.
avatar
Ape. Podejmij chociaż próbę. To nie jest takie trudne, udowodnić że wolna wola zależy od nas samych.
avatar
Ale pani wola, jest wolną wolą? Bo jeśli tak, to wypływa to z połączenia dwóch nurtów- wolności i właśnie woli. Potrzebne by było jeszcze połączenie ze źródłem Prawdy. Wtedy użyjemy słowa - świadomość. Ale czy wtedy to jest jeszcze wolna wola? Tak się zastanawiam.
Wolność wyboru. W tej konkretnej sytuacji, także wolność do niewybierania. O czym Autorka tekstu zapomina, będąc pod przykazaniem wyboru w wyborach, przykazaniem sugerującym, że brak wyboru to zło.
avatar
O rany, ale Was na filozofowanie wzięło... :D Nie ma co uogólniać i filozofować na temat: wolnej woli i świadomości, kiedy o przyszłość Polski na długie lata chodzi. Trzeba po prostu iść na wybory... i czekać do 21-szej na wynik, na efekt zbiorowej mądrości Polaków... Amen.
Od jutra Polska już nie będzie taka sama...
avatar
Będąc w pełni świadomy oraz kierując się wolną wolą, chwilę po siódmej oddałem głos. Moja najbliższa rodzina również. Mam nadzieję, że głosy te nie będą stracone. O ile dobrze wiem, wszyscy sąsiedzi z mojej klatki schodowej (10 mieszkań) już oddali glosy i chyba podobnie jak ja.
avatar
Janko, mam nadzieję, że po 21-szej będę Ci gratulować. ;)
avatar
Droga autorko może po 21.00 napiszesz który z postulatów twego kandydata wydał ci się najważniejszy ;-))))

Nie przypuszczam byś potrafiła droga autorko coś logicznego sklecić . Proponuję spróbować najpierw przed lustrem .:-)))))))
avatar
Wystarczy pięć lat długopisu i niszczenia demokracji i konstytucji panie R.Choćby Trzasek był czarnym Żydem i tak będzie lepszy od Pinokia dudowego.
Widać jaki oszołomski sort go duduje :)
avatar
Panie Janko - zapewne mieszka pan w bloku resortowym- dla dawnych pracowników systemu :-)
avatar
Rozar, ty łysa pało. Jak cię kiedyś spotkam na ulicy to ci nacharam w twarz.
© 2010-2016 by Creative Media
×