Przejdź do komentarzyCzas wakacji
Tekst 23 z 65 ze zbioru: Z obserwacji życia
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2020-08-03
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1050

Czas wakacji


Czas wakacji to piękny czas. U nas, w naszym Landzie, akurat się zaczęły. Przez koronawirusa są trochę dziwne... Ale niech tam, pominę czorta. Najważniejsze, że są. Trzeba wierzyć, że mimo wszystko będą piękne.

Dzieci i młodzież zawsze czekają na wakacje z wielkim wytęsknieniem Sama ciągle pamiętam jakie to uczucie, jaka tęsknota. I choć już duuużo wody upłynęło od czasu moich ostatnich szkolnych wakacji, to jednak kiedy widzę te pachnące cudowności natury — akacje, zawsze ciepło robi mi się na sercu... i czuję się jakoś tak radośnie, jakbym to i ja rozpoczynała wakacje.


Może bierze się to stąd, że w szkole pracowałam? W Polsce oczywiście. Pewnie tak. Pewnie dlatego ten czas jest dla mnie tak szczególny i wciąż (bardziej już podświadomie niż świadomie) czekam na niego z wielkim utęsknieniem. Pewnie dlatego też lubię pisać o wakacjach. W wielu moich powieściach i opowiadaniach akcja toczy się właśnie w czasie wakacji. A i wierszyki w temacie wakacji zdarza mi się czasem popełniać.


Zakwitły już akacje,

cudowne białe kwiatki...

Zaczynają więc wakacje

wszystkie szkolne dziatki.


Znów gwarno będzie wkoło,

bo jakżeby inaczej,

gdy dzieciom jest wesoło

to musi być tak raczej.


Radosnych więc wakacji

życzę z serca mego

dzieciakom każdej nacji

ze świata calutkiego.


Mam jeszcze jedne ulubione kwiatuszki, które kojarzą mi się z wakacjami. To jaśmin. Też piękny i też bajecznie pachnący. Zwłaszcza nocą... Gwieździste niebo, miłe towarzystwo i ten zapach. Żyć nie umierać... Niech żyją wakacje, niech żyje wolny czas...



  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
E nie, Ape, jaśmin kwitnie od wczesnego lata do jesieni, a akacja zaczyna kwitnąć pod koniec maja do czerwca. No a lipa, wiadomo, musi w lipcu.
A u nas wszystko kwitnie nieco później, jak to w górach.
Tak, to prawda, kwiaty w dzieciństwie pachniały o wiele piękniej. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×