Przejdź do komentarzySzron, cudowny artysta
Tekst 105 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2021-01-22
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń811

Szron, cudowny artysta


Szron powstaje tylko podczas pogodnych i mroźnych nocy w wyniku kontaktu wilgotnego powietrza z podłożem o temperaturze poniżej 0° C. Para wodna z powietrza zamienia się wtedy w lód i osadza na liściach i gałęziach drzew. Składa się on z długich, luźnych igiełek lodu, które czasami są tak pięknie rozgałęzione, że wyglądają jak malutkie pióropusze. A to sprawia, że na dużej przestrzeni wszystko wokół wydaje się być tak jakby polukrowane. Takie malownicze, bajkowe wręcz pejzaże tworzy.

Aż dech zapiera, kiedy się widzi takie jego cudeńka. Szkoda, że są tak nietrwałe. Tym bardziej warto je uwieczniać, by dłużej móc je podziwiać na monitorze aparatu fotograficznego i komputera.





  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Szron na Twoich fotkach, ale nie tylko, jest piękny, ale w moim odczuciu daleko mu cudownych witraży malowanych na szybach przez mróz. Te obrazy z czasów dzieciństwa wciąż mam przed oczami.
avatar
Też pamiętam, Janko, te cudowne witraże mrozem malowane na szybach domów... W pomieszczeniach nieogrzewanych, lub zbyt słabo ogrzewanych. :) Teraz już ich chyba nie ma. Przynajmniej ja nie widuję.
© 2010-2016 by Creative Media
×