Przejdź do komentarzyWampir z Nazaretu
Tekst 232 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2021-06-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń715

Wampir z Nazaretu





Na rozgrzewkę - quiz historyczny:

Zastał Rzym drewniany, a zostawił murowany? (odpowiedź znajdziecie pod tekstem)


Wstyd mnie palił


Trochę mnie nie było. Wstyd mnie palił. Czmychnąłem z portalu jak niepyszny. We wodę lazłem, żeby się studzić. Wszystko przez to, że wydrukowałem nekrolog Dobrej Zmiany na 22.04, a tu nic... Zbłaźniłem się. Ładnie napisałem? Czują satysfakcję? No, to wystarczy...


Młodzież już nie boi się diabła


Nikt się już nie boi. Nawet obrońcy niemożliwego szydzą tu ze mnie i wciąż urągają, nie bacząc, co im podaję za posiłek.  A jednak moi pogromcy chcieliby, żebym istniał naprawdę. Chcieliby, żeby szatan miał rogi, kopyta, i żeby go było czuć siarką na kilometr. Czyli, by szatan był na galowo w piekle i na Ziemi. Szatan musi istnieć, inaczej pizdogłowcy wyszliby na Kichotów i runąłby ich mit o sprawiedliwości. I raczej nie chodzi o nagrodę dla siebie, lecz karę dla innych. Taka jest mentalność  wyznawcy i religia nie ma tu żadnego znaczenia. A jeśli to czyta święty, to przecież jest tylko wyjątkiem potwierdzającym regułę. W centrum każdej religii jest kara dla niewiernych i grzesznych.  Narzędzie władców, a nadzieja zagubionych i zatroskanych. Spoiwo i źródło podziałów. Paradoks, niezbędny dla tworzenia się zrębów cywilizacji, a szkodliwy dla postępu nauki i technologii. Religia z jej wszystkimi ograniczeniami i kojącą iluzją nieśmiertelności. Dobra jak ćpanie, ale do tego potrzebna jest łaska wiary.


Jestem zawsze i wszędzie. Legion. Jestem waszym dzieckiem, które zwodzi i sprowadza na manowce kapłana. Wciąga. Jestem waszym synem, który żyje w ukryciu. Pełen wstydu i upokorzenia. Chce tylko uciec. Do dużego miasta, do świata, do ciemności. Jestem waszą córką, która błądzi, nie zakłada gniazda, ucieka. Jestem świadkiem tajemnicy wiary, zbrukanym przez braci i nauczycieli.


Prawo osobowe


Nazbierało się, kiedy mnie nie było, ale to jest najważniejsze: Z wywiadu z panem Kaczyńskim... Głównym tematem aborcja. Kaczyński stwierdził, że to żaden problem, bo przecież można się wyskrobać za granicą. Kto chce może jechać i się skrobać. Fajnie. Ale zaraz wszystko spierdolił, bo dodał, że prawo powinno być nie terytorialne, lecz osobowe. Oznacza to, że osoba powinna być umocowana na łańcuchu prawnym wynikłym z urodzenia i w całym wszechświecie. Czyli komuna w czystej formie. Absolutna utopia. Absurd. Oczywistym motywem jest wrogość do wolności i indywidualizmu. Komuna pierdolona. Wykwit czerwonego intelektu. Rodzaj dewiacji.

Z drugiej strony zestawienie tych dwóch formuł jest piękne. Cynizm aborcyjny śliczny jak noworoczna choinka, przyozdobiona wydmuszką. A wiedzą chociaż, że choinka i te rzeczy to pogański, a nie katolicki wynalazek? Stąd u mnie noworoczna, a nie świąteczna, ta choinka, heh. Ale na chuj taka wiedza? Na chuj wiedza w ogóle? Starczy, że pastuch ma wiedzę i trzodzie przekaże, to co wiedzieć powinna.


Nieprawda? Od kołyski, aż po grób. Kompleksowa obsługa. Chrzciny, komunia, bierzmowanie, ślub, namaszczenie, pogrzeb. Na padlinie też sie da wycisnąć: msze za dusze. Nie ma limitów, ale czy ktoś zamawiał mszę za dusze pradziadków w czyśćcu cierpiących? Raczej za świeżych nieboszczyków, prawda? Póki padlina dobrze nie wystygnie, nie? Czas goi nie tylko rany, ale kto by tu szukał logiki? Szatan tylko, nie? Podobno prawda wyzwala? W tym przypadku jest taka, że to obyczaj i obrzędy trzymają za jaja, a nie Bóg, czy Szatan. Oczywiście jest promil odstępstwa od prawdy, podobnie jak z wielką ilością i różnorodnością innych dewiacji. Do kina czy na koncert chodzi się dla przyjemności, a do kościoła po co? Czy to jest przyjemność? Komuś sprawia to przyjemność? To, co to jest? Obowiązek? Konieczność? A może owczy pęd? To teraz prosta prawda dla prostych ludzi: Tak jest i koniec. Prawda?


Katolicyzm - jedna z wielu interpretacji mieszaniny żydowskiej historii, mitów i filozofii. Chomąto dla antysemickiego narodu, który go wyssał z mlekiem matek. Naród oddany pod opiekę Żydówki, ogłoszonej Królową Polski, Matką Najświętszą, a przypomnę, że Żydem jest się po matce. Symbolicznie więc, oni (wyznawcy) powinni czuć się Żydami! Ale pewnie Matka Boża, to nie ma narodowości? Z drugiej strony faktem jest, że Żydówką się urodziła. Ciekawe, czy to przypadek, czy może Bóg zrobił sobie losowanie pośród narodów świata? Na dodatek Żydzi w swej nikczemności nie uznali jej boskości! Boża porażka, czy zamierzone działanie? A może skutek dywersyjnych działań szatana?

Owce są tak spasane, że nawet nie mają odwagi stawiać pytań, bo kto pyta, ten zbłądzi. Prawda? Niech zapytają swojego pastucha, bo ja, nim nie jestem.


Płoną kościoły


W Kanadzie podpalono cztery kościoły i zdewastowano pomnik JPII. Daleko, stąd nie widać. Często tak odpowiadam, kiedy mnie pytają - skąd jestem? Niewierzą we mnie, dopóki nie staną w obliczu. W końcu mają to na pisane u czterech ewangelistów. A jednak wątpię, żeby potrafili wstawić tu odpowiedni fragment.


No, to rura


Wiecie, czego słuchają polskie dzieci na religii i jak wrócą w niedzielę z kościółka? Pisowskie i antypisowskie? Ktoś myśli, że Zenka? No, w Raciążu i okolicach może i tak, może w Piątnicy jeszcze i w Pisich Wólkach, ale w Łomży, to już Septicflesh. Chceta to zobaczyć? Pewnie, że tak, ale przecież nie może być `Róbta, co chceta`, bo do czego by doszło, nie? W każdym razie cały tekst jest  pętlą.


`Wampir z Nazaretu` (absolutny szlagier):


https://www.youtube.com/watch?v=KQ7bNCKLMR8


Fajny chórek, nie? Jakby ktoś nie rozumiał słów, to w necie znajdzie tłumaczenie. Najlepsze są pod koniec. Dzieci kochają moich apostołów.


Quiz historyczny - odpowiedź:

Neron wielki, tylko lwów było za mało.







  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przebojowy powrót. Trafne i rzeczowe analizy oraz oceny. Z jednym drobnym wątkiem się nie zgadzam. Piszesz, że msze odprawiane są jedynie za "świeżych nieboszczyków", a nikt nie modli się za pradziadków w czyśćcu cierpiących. To nie jest prawdą, księża takich możliwości nie odpuszczają. Znam z autopsji przypadki, że odprawiane są msze za osoby zmarłe nawet siedemdziesiąt lat temu. A tak zwane wypominki we Wszystkich Świętych?
Barwny i bogaty język oraz zwyczajowe potknięcia interpunkcyjne. Zbędne przecinki przed: przyozdobione, ogłoszonej, oni powinni, to nie ma, nim nie jestem, to uż. Brakuje przecinka przed: może jechać.
Napisałeś "Chce tylko uciec". Prawdopodobnie miało być "Chcę", bowiem piszesz o sobie, a to wynika z kontekstu.
Napisałeś też "na pisane", a powinno być "Napisane". Nie traktuję tego jak błąd ortograficzny, a jedynie przypadkowo klikniętą spację.
avatar
W tym lesie rąk nie ma ani jednej głowy. To jest ta pointa wpisana między wierszami. Las rąk przesłania wszelkie I N N E horyzonty /także myślowe/.

To dlatego najsłynniejsze na Ziemi klasztory, skity, monastery i pustelnie zbudowano ponad chmurami /w Tybecie, w Meteorach, na górze Athos etc./, że

ze szczytów widać daleko więcej
avatar
Jeżeli od kołyski jesteś wkręcony w określony świat, i poza nim /tym światem/ nie widziałeś nic więcej, to żyjesz jak w więzieniu, choćbyś Bóg wie jak się z tego nie cieszył
avatar
Wampirem to jesteś ty, Legionku :p Nie tyle z Nazaretu, co z PubliXo :-D Oraz twój klaskacz, którego przewidział był dwieście [prawie] lat wcześniej nasz narodowy Wieszcz:

"Wszelki duch! jakaż potwora!
Widzicie w oknie upiora?
Jak kość na polu wybladły;
Patrzcie! patrzcie, jakie lice!
W gębie dym i błyskawice,
Oczy na głowę wysiadły,
Świecą jak węgle w popiele.
Włos rozczochrany na czele.
A jak suchy snop cierniowy
Płonąc miotłę ognia ciska,
Tak od potępieńca głowy
Z trzaskiem sypią się iskrzyska."

Nie dziwota, że ciebie nie było ;-) Bowiem tobie podobne, nazywane Legionami, mnóstwa są bardziej zapracowane niż faraonowe mrówki ;-)))

Z uśmiechem, Legionku, z uśmiechem :-D Bez pomijania uszu :-)
avatar
To nie powrót komuny, ale raczej jakiś neofeudalizm - tyle, ze dziś już nie pan jakiś rodzi sobie pretensje do władania nami, ale taki konstrukt prawny chcą nam zafundować, byśmy byli mieniem ruchomym państwa. Ze wszystkimi tego konsekwencjami.
© 2010-2016 by Creative Media
×