Przejdź do komentarzyPobożność
Tekst 7 z 11 ze zbioru: Coś z życia
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2022-11-16
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń260

Na facebooku pojawia się coraz więcej religijnych motywów z postacią Jezusa czy Maryi. Czyżby ustanowienie religijne? To znaczy, że dzisiejsza religijność jest słabsza, bardzo mała wymaga, bardzo indywidualna i pozwala każdemu robić, co mu się podoba. Często jest to powierzchowna pobożność, a nawet obłudny trik. Jaką drugą stronę medalu. Sceptycy, że silna wiara jest ślepa na rzeczywistość. Ich ludzie oceniają, że są naiwni, uciekają w religijność., ponieważ nie mogą samodzielnie myśleć ani dopuścić do siebie racjonalnych argumentów.

Cennym źródłem informacji na temat wiary jest Biblia. Księga ta nie pochwala naiwności czy łatwowierności. Nie zachęcaj też do umysłowego lenistwa. Przeciwnie, ci, którzy dają wiarę każdemu słowu, nazywają się niedoświadczonymi a nawet głupimi ( Przysłów 18:15,18) Ile ludzi pomaga Biblii analizuje i sprawdza wywody duchownego? Biblia nie pochwala ślepej wiary, korzysta ze zdolności rozumowania i czerpie wnioski z informacji na faktach. Jeśli się nie zbuduje wiarygodności na solidnych dowodach, to może się stać zwykłym wspomagaczem albo religijnym uniesieniem, czyli coś, co sprowadza człowieka na manowce i mu szkodzi.

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×