Przejdź do komentarzyStrata - sposób myślenia
Tekst 174 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2023-09-05
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń255

- Nie zawsze dostrzegamy jak wiele tracimy – chyba nawet częściej -nie, niż -tak.

Piszę tu nie tylko o historii albo życiorysach alternatywnych, ale o faktycznych stratach.


. Dziś o malarstwie, muzyce, filozofii a nawet o technice, które to nie powstały z jednej dość ciekawej przyczyny.

Ano ……….

Czytajcie,- bo strata to tak ogromna, że aż gargantuiczna.

Mowa tu o Konstantynopolu i wielu innych miastach dawnego cesarstwa Rzymskiego – wschodniego.

W 1453 Konstantynopol został zdobyty przez Turków Osmańskich, półdzikich górali a do tego wyznawców Allacha.

W tym to czasie, czyli w okresie późnego średniowiecza w Europie Zachodniej kwitła sztuka i to na coraz lepszym poziomie,- a co było w Bizancjum ? Ano porównywalnie jak nie lepiej,- oczywiście do pewnego casu, bo na strzelisty gotyk już niestety go zabrakło .

Teraz wyobraź sobie czytelniku, jakie to malarstwo przepadło pod tępymi butami muzułmanów a co ważniejsze - bo o tym dziś mowa , jakie nie powstało a na pewno by kwitło.

Zapewne urodziłby się tam  niejeden tamtejszy Rembrandt, Michał Anioł lub Matejko. Wyobraźcie sobie skalę strat wszak to tam był wówczas najważniejszy ośrodek cywilizacji.

Wyobraźcie straty w muzyce, architekturze, poezji, filozofii itp. Ogrom piekna, które nas ominęło.


Tu wspomnę tekst o obronie miasta Herberta - oto istota jego przesłania i zachęta do obrony cywilizacji.


Dziś przedstawiciele świata arabskiego przyjeżdżają do Europy i odwiedzają galerie lub podziwiają architekturę sakralną dawnej Francji, zapewne będąc przeraźliwie nieświadomymi, że te dzieła powstały- bo ich tu nie było za co dziękować Bogu oraz dzielnym rycerzom.


Tu należy wspomnieć o pewnym dylemacie czyli o niby tych  wspaniałościach cywilizacyjnych świata arabskiego w podbitej Hiszpanii. Tym godnym pożałowania piewcom polecam solidnie puknąć się w głowę i porównać potencjały oraz dorobek obu religii - totalna przepaść.

. Jak dobrze że Hiszpania wyzwoliła się spod ciemnoty ludów pustyni!. JAK DOBRZE! Co świętują hucznie do dziś !


Proponowane przeze mnie przemyślenia prowadzą do jednej prostej konkluzji  czyli do obrony cywilizacji – co oznacza całkowity i bezwzględny  zakaz rozprzestrzeniania islamu  w Europie oraz ograniczanie tej  wiary na innych kontynentach .

Np. zamiast walki z ociepleniem klimatu lub jakąś inną pandemią.


Tu po tym tekście pozostaje mi sie pokłonić nieżyjącej już,- wielkiej, genialnej kobiecie - dziennikarce Orianie Fallaci. To wszystko,-  dawno temu już powiedziała.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dlaczego w tej gdybologii strat nie ma żadnej mowy o zyskach? Tych, których zazdrościmy np. Emiratom, Kuwejtowi, Kazachstanowi?
avatar
Zazdrościmy im ropy - tylko ropy .
avatar
Zazdrościmy im tak jak Wenezueli, /która też na ropie stoi/ z której uciekło już 7 milionów ludzi?

Te straty, o których mowa w tekście, są na pewno gargantuiczne?

(patrz stosowny akapit)

Kto to był Gargantua, na ALLAHA?!
avatar
Nie dostrzegamy, jak wiele tracimy, jedynie wtedy, kiedy jak ta sroka w gnat się wgapiamy wciąż w jedną i tę samą, dawno zetlałą, na śmierć zasuszoną kość, a zamykamy oczy na cały pozostały horyzont. Taki /nomen-omen/ sposób myślenia - to myślenie roszczeniowo-życzeniowe.

Arabów /uchodźców z Afryki/ rozmieszczonych w Italii, w Niemczech i we Francji jak Żydzi w gettach nie da się zasymilować z Europejczykami właśnie dlatego, że to nie kozy, które trzeba trzymać osobno. W Szwecji, w Islandii, w Norwegii czy w Danii, gdzie ta integracja przebiega, jak Bóg przykazał, po ludzku, i gdzie nasze dzieciaki chodzą do szkoły z ich dzieciakami, mamy całkiem inny tej asymilacji obraz
avatar
Nikt nie jest lepszy od n i k o g o. To dlatego złoczyńca powieszony na krzyżu obok Chrystusa wisi tam jako człowiek - a nie pies!
avatar
Oceniam tu - religię , system to one tworzą ludzi ich myślenie i zachowanie.
Nie doceniamy świata w którym żyjemy często psiocząc na kościół i jego ideały.
W cieniu krzyża kwitną miasta Europy - nie dajmy niszczyć swego dziedzictwa.
avatar
Równie straszne było zdobycie Grenady w 1492 - to eliminacja stojącego wyżej kulturowo islamskiego kraju, wyżej nad otaczającymi je kraje katolickie. Katolicy zachowali wiele ze zdobytego, islamscy prymitywi mówili, ze to z powodu dekadencji i upadku obyczajów, sami sobie na to zasłużyli...
avatar
Z tą wyższością Granady oraz innymi kwestiami konkwisty jest spory problem - bo to nie prawda . Cywilizacja Europejska była znacznie na wyższym poziomie i to prawie we wszystkich dziedzinach poza paroma wyjątkami. Dla przykładu gotyk Francuski był stylem hen daleko przed islamem.
Jest wiele kłamstw i manipulacji anty- chrześcijańskiej w tym zakresie . A dominują w tym ---starsi bracia .
Wszystko wymaga korekty - tak bardzo zostało wypaczone .
© 2010-2016 by Creative Media
×