Przejdź do komentarzyReytan
Tekst 100 z 100 ze zbioru: Prawda ponad wszystko
Autor
Gatunekproza poetycka
Formawiersz / poemat
Data dodania2024-01-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń205

Niejaki Tadeusz Rejtan

dnia 21 kwietnia 1773

swym zachowaniem w Sejmie

wzbudził ogólne zgorszenie

Znamienici panowie

oraz ich dostojne panie

spoglądali z niesmakiem

na leżącego imć posła

z ziemi Nowogródzkiej


A powinien wypalić

jako człek świadomy

Polińskiemu prosto między oczy

Zaś Branickiemu rozpruć gardło

po kości by już nie odratowali

Dałby przykład dla innych

i przestrogę łotrom

A tak poszły w niewolę pokolenia

truchtem na Sybir



Jestem pełen podziwu i uznania dla Posła Grzegorza Brauna za odwagę i wielkie świadectwo patriotyzmu, elokwencji i determinacji. Dosłownie miażdzy postawione mu zarzuty. Zarazem z obrzydzeniem patrzę na resztę zastraszonych lub uwikłanych w zdradę przeciwko Polsce posłom z łaski, niestety ślepego/zmanipulowanego narodu.

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej nie ma prawa być OBCYCH symboli ,- religijnych, narodowych ani państwowych.

W Sejmie Rzeczypospolitej Polski nie ma prawa odbywać się OBCYCH uroczystości religijnych ,narodowych ani państwowych.


  Spis treści zbioru
Komentarze (16)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tak, to prawda!
avatar
Zanosi się na to, że zostanie kolejnym posłem wyklętym.
avatar
Nie zawłaszczajmy cudzych światów! Wielki Reytan walczył o rozgrabianą przez sąsiadów-możnowładców

polską niepodległość!

W tym wielkim kontekście

dzisiaj

w dotowanej, wolnej i w pełni suwerennej Polsce

szarpiący się w Sejmie

ze słabą kobietą

odleciany w surreal Braun z gaśnicą p.poż.

?!

Wszystko tutaj nie trzyma się żadnych cywilizowanych standardów.

Niedopuszczalne w przestrzeni publicznej szczucie

wypalić prosto między oczy

rozpruć gardło po kości

(patrz wszystko)

dyskwalifikuje ten produkt po bandzie
avatar
Braun wyciera wszelkie stołki w polityce od 1987 r., czyli od 40 lat bez mała.

Do rady miasta Wrocławia startuje w 2010 r.

do urzędu prezydenta RP (w 2015 r.)

do fotela prezydenta miasta w Gdańsku (w 2019)

i

na stanowisko prezydenta miasta Rzeszowa (w 2021)

,jak to widzimy, startował wystarczająco wiele razy.

Pytanie

C O kieruje człowiekiem, który - na stare lata łamiąc wszelkie społeczne normy zachowania - tak wytrwale pcha się do władzy, wielkiej kasy i zaszczytów?
avatar
Różnica jest, autorze, jeśli porównujesz tego bohatera do Tadeusza Rejtana. Rejtan miał wsparcie tylko dwóch ludzi.Poza tym został skazany na kryminał i utratę dóbr.
Zabawne, że mocarstwa rozbiorowe doceniły jego poświęcenie i nie domagały się egzekwowania kary.Po prostu ten człowiek nie mógł przeżyć sprzedajności i tchórzostwa posłów. Przecież było postanowione, że mieli uchwalić rozbiór.
Niech nam to uświadomi,kogo wybieraliśmy do sejmu: karierowiczów i ludzi gotowych się sprzedać za poselską dietę.Natomiast niewiele jet takich, którym naprawdę zależy na dobru naszego kraju.
avatar
Droga Emilio - ta słaba kobieta zaatakaował posła a nie odwrotnie - szarpała , kopała i podobnież pluła.
Masz bielmo na oczach ?
Trochę uczciwości proszę - i nie uleganie medialnym przekazom.
Proszę jeszcze raz oglądnąć .
Rejtan powinien zabijać czyli być skutecznym jak Braun.
avatar
Autorze, jeśli powinien zabijać, to jest odwrotnością, ponieważ Rejtan krzyczał: Zabijcie mnie, ale nie zabijajcie ojczyzny".
avatar
Mam już bielmo na oczach,
A ty też to będziesz miał,
Gdy przekroczysz latka,
Chciałżeś, czy nie chciał

;(

TO, CO WIDZISZ, WIDZISZ WYŁĄCZNIE PRZEZ SWOJE SOCZEWKI.

Trudno, żeby zróżnicowani, jak Bóg przykazał, Polacy patrzyli

P a n a, szan. Autorze

/nie piliśmy wszak bruderszaftu/

oczami
avatar
Jeżeli to słaba posłanka napadła Brauna, to nie w gaśnicy, a w straży poselskiej powinien był szukać przed nią ratunku,

TAK
CZY
NIE

??
avatar
Przepraszam. Chodziło, rzecz jasna, o straż sejmową
avatar
Borbolenthina - on do nich się zwracał jak do osobistości a to było najgorsze łajdactwo do którego powinien mić respektu i bez skrupułów strzelać. Był osobą godną i sprawiedliwą zupełnie innego ,,sortu,, :-)
Obecnie też tak mamy,-że ci ministrowie , posłowie to ktoś szczególny ? - a to ................ i ch mać :-)

Pani Emilio - to babsko podlazło pod gaśnicę na linię strzału. Nawet w tym łajdackim (prokuratorskim) oskarżeniu tego nie ma .
A kopało to babsko posła czy nie ? Tak czy nie ? TAAAAAAAAAK do cholery ! Widać jak wół - powinna być oskarżona i siedzieć za czynną napaść na posła !
No i nie była posłanką tylko jest lekarzem która brała czynny udział w namawianiu Polaków do szczepienia ( jak się okazało szczepionką która nic nie dawała tylko ewentualnie szkodziła. Dla mnie to osoba do szczętu ohydna .
Moje szkiełko i oko jest precyzyjne i wnikliwe.... jak mało kogo - dlatego twierdzę że Poseł Braun to wielki mąż stanu który stoi wysoko ponad tą zgrają kundli .

Proszę prześledzić jego interwencje poselskie - i się pokłonić .
avatar
To Babsko kopało posła i szarpało- już po tym jak poseł skończył akcję z gaśnicą .
To babsko non stop trzymało posła za ramię i puściło długo po zdarzeniu.

Chyba wyjaśniłem sytuację ?
avatar
Autorze,czyli Braun nie został Rejtanem, jest, po prostu Braunem gaszącym świece hanukowe gaśnicą proszkową na holu sejmowym,tym,który nie uznaje władzy urządzającej widowisko religijne w sejmie.
Rejtan położyłby się raczej na sejmowym korytarzu i rozdarł koszulę, krzycząc:"po moim trupie!" w czasach, kiedy działało jeszcze liberum veto.

https://www.youtube.com/watch?v=Bw9B30PTFkw
avatar
Wychodzi na to że Braun lepiej rozegrał sprawę .
avatar
Ponińskiemu, nie Polińskiemu!!!
avatar
Faktycznie - tu sprostuje że Poliński był murarzem i zbudował mi warsztat/garaż.
Widocznie gdzieś w pamięci pozostało nazwisko.
© 2010-2016 by Creative Media
×