Przejdź do komentarzyGdy człowiek dorasta budzi się zamykając oczy
Tekst 1 z 1 ze zbioru: Od drugiej strony
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2013-08-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2230

Zamknąć za sobą drzwi. Przestać się czymkolwiek przejmować. Odkrywać. Dlaczego dorosłym ludziom nie wypada marzyć? Jedyne co im wolno, to być doskonałym. Dlaczego trzeba dorastać? Ludzie nie umierają w momencie gdy ich serce przestaje bić. Człowiek umiera, gdy dochodzi do takiego momentu w życiu, gdy uznaje, że pora dojrzeć. Gdy zagłusza dziecko siedzące w swoim sercu…tą pierwotną część siebie nie skalaną  doskonałością, oczekiwaniami, presją czegokolwiek ani kogokolwiek. Będąc dzieckiem cieszą nas takie błahostki. Płatki śniegu, powietrze po deszczu, kałuże. Gdy dorastamy, wszystkie kolory tracą jakby na intensywności, zapachy są mniej wyraziste a dźwięki jakby czymś zagłuszone.  Gdy człowiek dorasta budzi się zamykając oczy. Dopiero gdy zasypia może choć na chwilę przenieść się do dawnego świata, przypomnieć sobie jakie piękno kryje w sobie brak logiki. Przestaje myśleć schematami. Wie że ogień go nie poparzy. Ogień świętuje, wykonuje swój rytualny taniec. W śnie brak jest ograniczeń, nic nie jest takie jak po drugiej stronie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kilka banalnych zdań, lecz żadnych obyczajowych rewelacji czy nowości obyczajowych tutaj nie dostrzegłem. Ale ostatecznie treść można potraktować jako dobrą. Natomiast już w tytule są dwa błędy interpunkcyjne, czyli brakuje dwóch przecinków (o tym poniżej). Interpunkcja słabiutka. Brakuje przecinków przed: co im wolno, gdy ich serce, cieszą, budzi się, zamykając, może, jakie, że ogień.
W dwóch wersach aż czterokrotnie użyto słowa "gdy", w tym dwukrotnie w jednym zdaniu. Piszemy "tę" część, a nie "tą" część. Po wielokropku brakuje spacji. "Nieskalany" piszemy łącznie. Zdanie "Będąc dzieckiem cieszą mnie takie błahostki" ma zupełnie niepoprawną składnię. Pomijam brakujący w nim przecinek. Jak widać tych zastrzeżeń uzbierało się sporo.
avatar
Miniatura filozoficzna o ważkim dla młodego dorastającego człowieka przekazie. Oto on:

Człowiek umiera, gdy uznaje, że pora dojrzeć.

(patrz kolejne frazy)

Nie sterujesz swoim dojrzewaniem. Niektórzy nigdy nie wyszli ze swojej piaskownicy
© 2010-2016 by Creative Media
×