Przejdź do komentarzynoc w tajemniczym ogrodzie
Tekst 2 z 2 ze zbioru: rozmarzenie
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2013-11-26
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1785

Noc, ogród, tajemnica, cisza, marzenie.Cisza, ciemne, granatowe niebo. Gwiazdy znaczące drogę swym blaskiem. Panujący spokój przerywa odglos dochodzący z głębi granatu. Noc, ogród, róże pokryte brylantową rosą. Brylantowa rosa odbijająca blask gwiezdzistego nieba.

Spadające kryształy przerywają ciszę. Ciekawość. Dobiegający szept rozmów z rozdzierającego błekitu. Oślepia blask wyłaniającej się postaci, schodzi do ogrodu gwiezdzistą drogą. Lekkimi krokami stąpa pomiędzy różami, przystaje. Wybiera jedną,jedyną. Chowa ją w swych dłoniach. Wraca, wraca ze swoim marzeniem ponownego powrotu. Noc, ogród, tajemnica, cisza, marzenie...

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo ciekawa próba pisania prozy poetyckiej, ale, CO MOCNO PODKREŚLAM, tylko próba. Proponowałbym na początku nie silić się na awangardowość, a zapisać to tak, jak klasycznie pisze się prozę, czyli z podziałami na zdania, a więc z zastosowaniem kropek i wielkich liter. Obecny zapis raczej kojarzy się z zapisem wiersza. Ale jeżeli byłby to wiersz, to też powinnaś być konsekwentna. Jeżeli nie używasz kropek, a stawiasz jedynie przecinki, to wstaw je wszędzie tam, gdzie być powinny, a tego nie zrobiłaś.
I jeszcze jedna uwaga. Przed udostępnieniem utworu należy go dokładnie przeczytać. Gdybyś to zrobiła, na pewno byś napisała: drogę, a nie droge; brylantową, a nie brylantowa; blaskiem, a nie blaskem (mam nadzieję, że ten błąd to tylko przypadek - tak mawiano na moim rodzinnym Mazowszu); po wszystkich przecinkach w środku wersów byłyby spacje.
A najlepiej byłoby, gdybyś po przeczytaniu moich uwag - o ile nie będzie kolejnych komentarzy - tekst wykasowała i od razu ponownie go wpisała. Byłby wtedy rad i wpiszę wysokie oceny.
© 2010-2016 by Creative Media
×