avatar
Data rejestracji2010-09-14
Ostatnia wizyta2010-10-16
Wystawionych komentarzy0
Postów na forum0
Dodanych tekstów2
Wydane książki
Rozwodniątko
My Book, 2007
ISBN: 978-83-89770-83-7
Rozwodniątko nie jest książką o rozwodzie, nie jest poradnikiem. Rozwodowi poświęciłam może dwie strony. To książka o tym, jakie piętno wywiera rozwód rodziców na życie małego dziecka. Dla dorosłego rozwód jest wielką tragedią, ale dorosły ma różne możliwości, by sobie z tym poradzić. Może rozmawiać z przyjaciółmi, modlić się, pójść do psychologa, psychiatry, brać leki antydepresyjne, pić, ćpać (chociaż to może jest mało rozsądne), wejść w nowy związek, rzucić się w wir pracy. Dziecko takich możliwości nie ma. Z dzieckiem nikt nie rozmawia. Przerażone, zazwyczaj pozostawione jest samemu sobie. Rozwodzić się będziemy, takie czasy. Zresztą, bez sensu jest tkwić w toksycznych związkach. Ale pamiętajmy o naszych dzieciach. Nie krzywdźmy ich, dajmy im wsparcie. Dla dziecka rozwód rodziców to piętno na całe życie, o czym się przekonacie, czytając moją drugą książkę.
Lososkop
My Book, 2008
ISBN: 978-83-7564-041-0
Pierwowzór Lososkopu powstał w 1983 roku. Na naszej scenie pojawiło się wówczas dużo polskich zespołów rockowych, a ja siłą rzeczy, jako nastolatka, byłam ich zagorzałą fanką. Zadurzyłam się nawet w jednym z wokalistów, wyobraźnia ruszyła i zaczęłam pisać. Zapełniłam wówczas drobnym maczkiem cztery grube bruliony, z których pozostał mi na pamiątkę tylko jeden. Obecna wersja jest zlepkiem tego, co zostało w mojej pamięci i nowych pomysłów osoby dojrzalszej i bardziej doświadczonej. Ola, nie zaznawszy w dzieciństwie miłości, szuka jej w swoim dorosłym życiu. Los na jej drodze stawia Mężczyznę Wartego Pokochania, ale w zdobyciu jego serca przeszkadza jej tajemnicza Agnieszka. Kim jest, nie zdradzę, trzeba przeczytać książkę. Lososkop to trochę romans, trochę bajka, ale prawdziwe życie pisze tak zaskakujące scenariusze, że człowiekowi brakłoby wyobraźni, aby je wymyślieć. Więc może i ta historia mogłaby się naprawdę wydarzyć. Dzieciństwo to czas, w którym ładujemy swoje akumulatory, aby z ich energii korzystać później, będąc już dorosłym. Ola nie miała szansy odpowiednio ich naładować. Stąpa po ścieżkach życia na paluszkach, niepewnie i cichutko, by nikomu nie przeszkadzać. Nie jest świadoma swojej wartości, ani swojego potencjału. Studiując życiorysy wybitnych ludzi, zwróciłam uwagę, że wielu z nich miało despotycznych, czasem nawet sadystycznych rodziców. Być może trudne dzieciństwo potrzebne jest do tego, by zahartować człowieka, dzięki czemu ma on szansę osiągnąć więcej w życiu. Nie wiemy jednak, jak potoczyłyby się ich losy, gdyby mieli radosne dzieciństwo, i ile dzieci zostało całkowicie zniszczonych przez rodziców-despotów. Być może świat byłby lepszy, gdyby było na nim mniej geniuszy, a więcej po prostu szczęśliwych ludzi.
Mogłaś być Anną
My Book, 2009
ISBN: 978-83-7564-217-9
Macierzyństwo - dar, dzięki któremu kobiety mogą przedłużać życie, a jednocześnie przekleństwo. Bo ogranicza, sprawia, że trzeba wszystko rzucić i całą siebie podporządkować tej jednej sprawie. W dzisiejszych czasach to niełatwe zadanie. Świat gna na złamanie karku, a my staramy się dotrzymać mu kroku. Kobiety postawiły sobie za cel dorównać we wszystkim mężczyznom. Walczymy o równouprawnienie, a to straceńcza walka. Niewątpliwie dużo już osiągnęłyśmy. Wiele z nas jest lepiej wykształconych i osiąga wyższą pozycję zawodową niż partnerzy. Jednak jakim kosztem osiągamy tę swoją pozycję?! Podczas tej gonitwy i rywalizacji nie ma, niestety, miejsca na dziecko. Plany macierzyńskie odsuwamy daleko w przyszłość. To już standard, że matkami zostają coraz dojrzalsze kobiety. Położniczy termin - „stara pierwiastka” (kobieta, która w pierwszą ciążę zaszła po dwudziestym ósmym roku życia) odszedł do lamusa. Wyglądamy coraz młodziej, coraz dłużej żyjemy. Niestety nasz zegar biologiczny nie nadąża za tymi zmianami, jeszcze się nie przestawił i niemożliwością jest, by w sposób naturalny zostać rodzicem w wieku lat sześćdziesięciu. Obie słynne z mediów matki, Rumunka i Hiszpanka, którym dzięki medycynie udało się zajść w ciążę w wieku ponad sześćdziesięciu pięciu lat, osierociły swoje dzieci. Rumunka zmarła tuż po porodzie, a Hiszpanka trzy lata później, na raka. Dla kaprysu potwornie skrzywdziły maleńkie, niewinne istoty. Mogłaś być Anną to historia pewnej czterdziestolatki, Małgosi, która młodość poświęciła na robienie kariery i zdobywanie dóbr doczesnych, a teraz dojrzała do macierzyństwa. Jest to opowieść o powolnym dorastaniu i przewartościowywaniu priorytetów, o stopniowo dojrzewającej miłości matki do dziecka, od poczęcia aż do jego narodzin, i o niezwykłej przyjaźni czterech kobiet. Jest to również opowieść o Gdańsku - pośród jego zabytkowych uliczek moi bohaterowie przeżywają swoje radości i smutki.
Teksty w Publixo.com
Zbiór: Aleksandra (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Rozwodniątko obyczajowe2010-09-17
Lososkop obyczajowe2010-09-17
© 2010-2016 by Creative Media
×