Przejdź do komentarzytylko raz
Tekst 90 z 255 ze zbioru: stopniowo
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2015-01-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2248


nieprzejednany żal co zimą głębszy

woda pod lodem coraz ciszej

myśli z deszczu i rozłąki

jak obrus pośród drogi

z ciężkim zapachem lata


słońce za skórą jak zadra

anioł w dziewczynie

co czeka na serce


miłość przyjdzie gdy nie czekasz


matka ściera kurz zapomniane dni

buty ojca który nie próbował być lepszy

pies szczeka na wszystko ze strachu

ożył motyl który przespał wiosnę


przyjdę zapukam dwa razy

popatrzymy w to samo miejsce

prawie niewidoczni

zbyt mali na choćby ogarek


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przeczytałam i mam uczucie chaosu, i sama nie wiem o czym to jest. Skomplikowane są te metafory, ładne ale odjechane. I zastanawiam się, dlaczego słońce za skórą jak zadra, dlaczego anioł w dziewczynie czeka na serce i jak to ma się wszystko do siebie.... a może to jakiś styl... a może ja mam zły dzień i nic mi się nie podoba i się czepiam. Albo po prostu nie rozumiem.
avatar
dzięki że wpadłaś, cóż to poezja czytaj emocjami :)
avatar
mck48: Kiedyś Cię komentowałam, oceniałam,teraz zaprzestałam. A dlaczego? Przykro mi bardzo, jednak tzw. METEORY w pewnym momencie przestają zwracać moją uwagę.
Portal literacki, mój Drogi, to nie tylko gromadzenie hołdów. To także empatia wobec utworów koleżeństwa, a u Ciebie zjawisko raczej sporadyczne.
Do (nie)widzenia zatem, co nie znaczy, iż nie(przeczytania).
Pozdrowienia od... ;-))))

P.S. Ty nie pierwszy i nie ostatni. Konsekwentną potrafię być ;-))))
avatar
Jak dobrze, że tu zajrzałam i przeczytałam ten przepiękny wiersz :)

"słońce za skórą jak zadra

anioł w dziewczynie

co czeka na serce"

To wspomnienie ciepła, czegoś co było piękne, ale być może się skończyło i stąd ta zadra, a także tęsknota :)

Niesamowite jest dla mnie to, że prawie w tym samym czasie co Ty Mck i niezależnie napisałam podobną w wymowie miniaturę (na pewno nie tak liryczną, poetycką i piękną jak Twój wiersz) o tęsknocie i pragnieniu lata, którą zaraz opublikuję i zapraszam Cię do skomentowania :)

Pozdrawiam serdecznie :)
avatar
no cóż Befanio masz rację,pewnie się poprawię :)
avatar
Co do gromadzenia hołdów,każdy pisze co mu się podoba, nie kolekcjonuję w/wym...:)
avatar
Micku, rozumiem, co ma na myśli Anaya. Czytam twoje wiersze z ciekawością, są bardzo obrazowe i mają piękne, oryginalne metafory. Ale w moim odczuciu jest ich czasem za dużo naraz i w całości gubi mi się obraz.
Podziwiam bardzo wyobraźnię.:)
© 2010-2016 by Creative Media
×